Plânsul inimii
In efortul de a ajunge la Dumnezeu, omul trebuie s se angajeze total, deplin cu toate puterile sale sufletesti. In acest demers, suspinul l untric, plansul inimii, tanjirea dup Dumnezeu sunt inso ite de lacrimi exterioare, dar este si un plans l untric f r lacrimi. Si pe acesta il primeste Dumnezeu. Plansul inimii (inima arz toare) si nobletea ostenitoare []In efortul de a ajunge la Dumnezeu, omul trebuie s se angajeze total, deplin cu toate puterile sale sufletesti. In acest demers, suspinul l untric, plansul inimii, tanjirea dup Dumnezeu sunt inso ite de lacrimi exterioare, dar este si un plans l untric f r lacrimi. Si pe acesta il primeste Dumnezeu. Plansul inimii (inima arz toare) si nobletea ostenitoare se fac izvorul adev ratei bucurii.
Rug ciunea f r plansul inimii este ca un hrisov f r pecetea imp ratului; cu un astfel de inscris solia nu poate str bate printre duhurile r ut tii care sunt in v zduh . Dep rtati-v de la mine toti cei ce lucrati f r delegea, c a auzit Domnul glasul plangerii mele (Ps 6, 8).
Ostenelile exterioare pentru Dumnezeu f r plansul inimii sunt ca o s mant f r ap care se usuc in p mant, f r s odr sleasc . Raiul nu este plat pentru fapte, ci este darul lui Dumnezeu pentru ostenitorii care cred c nu au nici un merit.
Mersul la biseric f r plansul inimii este ca o candel f r ulei care nu poate s lumineze. Dumnezeu este prezent in biseric , dar, totodat , mai presus de biseric . De aceea, biserica este si locul bucuriei, dar si locul astept rii inl crimate. Dac venim la biseric f r durere in inim , suntem str ini de Sfanta Liturghie (Cuviosul Sofronie Saharov).
Evlavia f r plansul inimii este ca o un c l tor f r pasaport care nu poate intra in p mantul f g duintei, fiind oprit de vamesi.
Postul si poc inta f r plansul inimii sunt ca un altar f r foc pe care jertfa, r manand nears , nu ajunge la...
Rug ciunea f r plansul inimii este ca un hrisov f r pecetea imp ratului; cu un astfel de inscris solia nu poate str bate printre duhurile r ut tii care sunt in v zduh . Dep rtati-v de la mine toti cei ce lucrati f r delegea, c a auzit Domnul glasul plangerii mele (Ps 6, 8).
Ostenelile exterioare pentru Dumnezeu f r plansul inimii sunt ca o s mant f r ap care se usuc in p mant, f r s odr sleasc . Raiul nu este plat pentru fapte, ci este darul lui Dumnezeu pentru ostenitorii care cred c nu au nici un merit.
Mersul la biseric f r plansul inimii este ca o candel f r ulei care nu poate s lumineze. Dumnezeu este prezent in biseric , dar, totodat , mai presus de biseric . De aceea, biserica este si locul bucuriei, dar si locul astept rii inl crimate. Dac venim la biseric f r durere in inim , suntem str ini de Sfanta Liturghie (Cuviosul Sofronie Saharov).
Evlavia f r plansul inimii este ca o un c l tor f r pasaport care nu poate intra in p mantul f g duintei, fiind oprit de vamesi.
Postul si poc inta f r plansul inimii sunt ca un altar f r foc pe care jertfa, r manand nears , nu ajunge la...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului