S-a intamplat in 20 august 1968: Pe poarta uzinei de la Colibasi (Pitesti) a iesit primul autoturism romanesc de serie, Dacia 1100. Dacia 1100 a fost primul model de autoturism produs de producatorul roman de automobile Dacia S.

A.. Modelul a fost comercializat intre anii 1968 si 1971 si a fost un model intermediar pana la []The post S-a intamplat in 20 august 1968 appeared first on Jurnal Spiritual.

S-a intamplat in 20 august 1968 was first posted on august 20, 2020 at 4:48 am. 2020 Jurnal Spiritual. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.comS-a intamplat in 20 august 1968: Pe poarta uzinei de la Colibasi (Pitesti) a iesit primul autoturism romanesc de serie, Dacia 1100. Dacia 1100 a fost primul model de autoturism produs de producatorul roman de automobile Dacia S.

A.. Modelul a fost comercializat intre anii 1968 si 1971 si a fost un model intermediar pana la intrarea in productie a modelului 1300. Dacia 1100 era bazata pe Renault 8, o berlina cu tractiune si motor pe spate.

Primul automobil iesit pe poarta fabricii a fost facut cadou presedintelui Republicii Socialiste Romania, Nicolae Ceausescu.

Conform contractului, Renault furniza toate partile componente ale modelului, urmand ca cei de la Dacia sa le asambleze. Viteza maxima: 138 km/h, motor de 46 CP. In realitate, Nicolae Ceausescu a primit modelul cu nr. 75. Primul exemplar de Dacia 1100, condus de Ceausescu la lansare, exista si azi, facand parte din colectia de vehicule cu interes istoric detinute de ACR, Automobil Clubul Roman.

Un model cu un motor mai puternic, Dacia 1100S, a fost produs in mai putin de 100 de unitati si a participat la Campionatul National de Raliuri in anii 1970.

De mentionat ca Dacia 1100, a fost fabricata in regim SKD.

In sensul ca toate piesele mari erau livrate din Franta si Spania (Valladolid) si montate in Romania (motoarele si cutiile de viteze veneau gata montate, trebuia doar introdus ulei in ele), in Romania fiind fabricate doar piese mai mici cum ar fi instalatii electrice, tapiterii, scaune si geamuri, pentru a se putea mentine un cost scazut de fabricatie si un ritm constant pentru a putea satisface cererea pentru acest model, care a fost mare inca de la lansare.

Modelul 1100 insa nu a fost integral asimilat in Romania, totusi piesele de schimb au fost disponibile destul timp.

Culorile disponibile in Romania pentru acest model au fost: Verde turcoaise,...