Adunarea în Bisericã
Adunare, Liturghie, Biseric Sfanta Liturghie, Taina lui Hristos si Taina Bisericii, descoper adunarea credinciosilor ca fiind Biseric , Trupul lui Hristos. Prin a se aduna in Biseric (I Corinteni 11, 18), Sfantul Pavel intelege alc tuirea unei adun ri a membrilor Bisericii dintr-o anumit zon cu scopul de a releva Biserica prin slujirea Sfintei Liturghii. Liturghia ne uneste in Biseric f candu-ne p rtasi Imp r tiei lui Dumnezeu, este manifestarea si realizarea Bisericii.
Stransa leg tur intre adunare, Liturghie si Biseric este m rturisit de intreaga traditie a Bisericii primare, descoperind sensul autentic al tr irii crestine. Liturghia nici nu poate fi s varsit numai de c tre preot, in absenta credinciosilor. Din p cate, de-a lungul secolelor, aceast constiint in mare m sur s-a pierdut astfel incat multi nu mai inteleg faptul c adunarea credinciosilor impreun cu clericii in locasul bisericii este o conditie esential pentru s varsirea Sfintei Liturghii, slujba care face ca Biserica s fie .
Impreuna slujire a clerului si credinciosilorLiturghia ne uneste pe toti in slujirea lui Dumnezeu, este o impreun -slujire a clerului si a credinciosilor. In slujb alterneaz dialogurile dintre preot si credinciosi in care preotul il reprezint pe Hristos, cu rug ciunile in care preotul devine purt torul de cuvant al comunit tii in fata lui Dumnezeu, credinciosii int rind cererile prin r spunsul Doamne miluieste si exprimandu-si totala adeziune prin cuvantul Amin . Fiecare isi are rolul s u unic in slujire si lipsa sa de la slujb este resimtit , constient sau inconstient, de intreaga Biseric . De asemenea, asa cum prezenta preotului este necesar inc de la inceputul slujbei, si prezenta con-slujitorilor s i (credinciosii) este necesar tot de atunci.
Spectatori la LiturghieNu...