O noapte intreaga s-au ostenit pescarii si nu au prins nimic; insa cand Domnul a intrat in luntrea lor si, dupa ce a propovaduit, le-a poruncit sa arunce mrejele, au prins atata peste, ca nu puteau sa-l scoata si li se rupeau mrejele. Aici avem o comparatie intre munca de orice fel lipsita de ajutorul []O noapte intreaga s-au ostenit pescarii si nu au prins nimic; insa cand Domnul a intrat in luntrea lor si, dupa ce a propovaduit, le-a poruncit sa arunce mrejele, au prins atata peste, ca nu puteau sa-l scoata si li se rupeau mrejele. Aici avem o comparatie intre munca de orice fel lipsita de ajutorul lui Dumnezeu si munca la care ajuta Dumnezeu.

Atata vreme cat omul se osteneste de unul singur si vrea sa dobandeasca ceva numai prin propriile-i puteri, totul ii scapa din maini; atunci cand se apropie de el Domnul, curg bunatati dupa bunatati. In privinta moral-duhovniceasca, faptul ca reusita nu este cu putinta fara Domnul este limpede: Fara de Mine nimic nu veti putea face, a grait Domnul. i aceasta lege lucreaza in oricine.

Precum ramura rupta de trunchi nu numai ca nu face roade, dar se usuca si isi pierde puterea de viata, asa si oamenii, daca nu raman in partasie vie cu Domnul, nu pot aduce roadele dreptatii, atat de pretioase pentru viata vesnica. Vreun lucru bun tot mai poate sa fie in ei, dar bun numai la aratare, insa de fapt lipsit de pret, asa cum marul paduret poate fi frumos la infatisare, dar daca-l iei si-l gusti, e acru. i in privinta celor din afara, a celor lumesti, legea asta se poate proba pe viu: se zbate cate unul, se zbate si nimic nu-i iese; insa cand se pogoara binecuvantarea lui Dumnezeu, roadele incep sa apara. Cei ce iau aminte la sine si la caile vietii cunosc din experienta acest adevar. Sf. Teofan Zavoratul, Talcuiri din Sfanta Scriptura pentru fiecare zi din an, Ed. Sophia