Chipul de mai sus arata intamplarea lui Iosif din Biblie, cand femeia lui Putifar (dregatorul lui Faraon) a voit sa-l traga in desfranare, dar el a fugit de aceasta ispita. Ca razbunare, femeia l-a parat pe Iosif cu invinuirea ca el ar fi incercat sa se apropie de ea. Iosif a fost aruncat in temnita, []Chipul de mai sus arata intamplarea lui Iosif din Biblie, cand femeia lui Putifar (dregatorul lui Faraon) a voit sa-l traga in desfranare, dar el a fugit de aceasta ispita. Ca razbunare, femeia l-a parat pe Iosif cu invinuirea ca el ar fi incercat sa se apropie de ea. Iosif a fost aruncat in temnita, dar a iesit in cinste mare, ca cel dintai sfetnic al lui Faraon. Despre acest Iosif spune Biblia asa de frumos ca Domnul era cu Iosif si oricate facea el, Domnul le sporea in mainile lui si era Iosif frumos la fata foarte (Cititi pe larg in Biblie la Facere, cap. 39.)Urat este pacatul desfranarii si grozave sunt urmarile lui. Lumina Satelor predica mereu impotriva betiei, dar si desfranarea este un fel de betie tot atat de rea si de ucigatoare ca si betia. Spitalele si temnitele sunt o predica graitoare despre roadele si urmarile desfranarilor. Desfranarea e in stransa legatura cu betia. Din betie curge desfranarea ca dintr-un izvor. O poveste veche spune ca diavolul are sapte fete (cele sapte pacate de moarte) si, din toate, cele mai placute diavolului sunt betia si desfranarea, ca pe acestea le poate mai usor marita printre oameni. Intocmai ca betia, desfranarea omoara trupul si sufletul omului. Intocmai ca betia, si ispita desfranarii pare dulce la gust, dar vai, amare sunt urmarile ei, precum zice inteleptul Solomon: Miere curge din buzele femeii curve, care pana la o vreme indulceste, dar pe urma mai amara decat fierea o vei afla si mai taioasa decat sabia cea ascutita. Departeaza calea ta de la dansa si nu te apropia de usa casei ei, ca nu cumva sa dai floarea vietii tale altora si iti va parea rau pe urma, cand se va topi carnea trupului tau (Pilde 5, 3-11). Intocmai ca betia, desfranarea e o patima rea. Cine a capatat-o merge repede pe calea cea larga a pieirii. Calea spre iad este calea ce duce la desfranata (si la desfranare) si toti cei ce apuca pe ea nu se mai intorc inapoi pe cararile vietii (Pilde 2, 17-19). Desfranarea e o betie sau, mai bine zis, o orbie. Cine o capata merge ca orbul inainte, fara rusine si fara groaza de pieire. Cum merge boul la junghiere, cainele la legatoare si cum pasarea se grabeste in lat, asa merge la moarte desfranatul (Pilde 7, 22-23). Pretul curviei este moartea, caci au doara va ascunde cineva foc in san si nu-si va arde hainele, au calca-va cineva pe carbuni de foc aprinsi si nu-si va arde picioarele? Asa si cel ce intra la femeia cu barbat (Prov. 6, 24-35).
Desfranarea e o patima rea si greu de biruit, de aceea a lasat Dumnezeu taina casatoriei. Pentru inlaturarea curviei, fiecare barbat sa-si aiba nevasta lui si fiecare femeie sa-si aiba barbatul ei (I Cor. 7, 2). Casatoria este de la Dumnezeu, desfranarea de la diavolul, intocmai precum si vinul este de la Dumnezeu, dar betia de...