Cunoaşterea tainelor dumnezeieşti nu prin raţionament, ci prin păzirea poruncilor lui Hristos
Dumnezeu este Iubire si nu poate fi cunoscut si contemplat decat prin iubire si in iubire; de aceea, poruncile lui Hristos care duc la cunoasterea si la contemplarea lui Dumnezeu sunt porunci ale iubirii. Misterul Treimii ramane necuprins pana la sfarsit, caci el depaseste puterea intelegerii noastre si facultatile naturii noastre create. i totusi, necuprins []Dumnezeu este Iubire si nu poate fi cunoscut si contemplat decat prin iubire si in iubire; de aceea, poruncile lui Hristos care duc la cunoasterea si la contemplarea lui Dumnezeu sunt porunci ale iubirii. Misterul Treimii ramane necuprins pana la sfarsit, caci el depaseste puterea intelegerii noastre si facultatile naturii noastre create. i totusi, necuprins si ascuns, el ni se reveleaza neincetat in mod existential prin credinta si prin viata dusa in credinta, ca izvorul nesecat al Vietii vesnice. Credinta, care patrunde in adancimi inaccesibile ratiunii, ne cheama la cunoasterea tainelor dumnezeiesti nu prin rationament, ci prin pazirea poruncilor lui Hristos. Daca veti ramane intru cuvantul Meu, cu adevarat sunteti ucenici ai Mei. i veti cunoaste adevarul, iar adevarul va va face liberi (In. 8, 31-32).
Pe aceasta cale ce consta din ramanerea in cuvantul lui Hristos , Dumnezeu vine inaintea omului, Isi face salas in el (cf. In. 14, 23) si ii da o adevarata cunoastere despre Sine Insusi. Atunci, tot ceea ce mai inainte era de neconceput devine lumina, si aceasta ne risipeste nestiinta si ratacirile, si ni le descopera drept consecinte ale pacatului si caderii noastre. Atunci se infatiseaza inaintea ochilor nostri plinatatea infinita, intelepciunea, frumusetea si adevarul Vietii dumnezeiesti care este Iubire.
Arhimandritul Sofronie, Rugaciunea experienta vietii vesnice, Editura Deisis, Sibiu, 2001, pp. 164-165
Pe aceasta cale ce consta din ramanerea in cuvantul lui Hristos , Dumnezeu vine inaintea omului, Isi face salas in el (cf. In. 14, 23) si ii da o adevarata cunoastere despre Sine Insusi. Atunci, tot ceea ce mai inainte era de neconceput devine lumina, si aceasta ne risipeste nestiinta si ratacirile, si ni le descopera drept consecinte ale pacatului si caderii noastre. Atunci se infatiseaza inaintea ochilor nostri plinatatea infinita, intelepciunea, frumusetea si adevarul Vietii dumnezeiesti care este Iubire.
Arhimandritul Sofronie, Rugaciunea experienta vietii vesnice, Editura Deisis, Sibiu, 2001, pp. 164-165
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului
Poate iti place articolul
Poate iti place stirea
Poate iti place filmul
Categorii sectiune
Categorii
Etichete
aperitiv placinta cu mozzarella si ardei
aperitiv placinta cu naut
aperitiv placinta cu pui si legume
aperitiv placinta cu spanac
aperitiv placinta cu spanac si branza
aperitiv placinta cu spanac si oua de prepelita
aperitiv placinta cu urda si marar ca in maramures
aperitiv placinta floare cu branza si chimen
aperitiv placinta floare cu spanac
aperitiv placinta floare cu spanac si branza