Centrul, miezul invataturii Bisericii noastre Ortodoxe, este Jertfa cea mare de pe Golgota a scumpului nostru Mantuitor. Prin Jertfa Sa de pe Golgota, Domnul Iisus Hristos ne-a impacat cu Tatal Ceresc (Col. 1, 19-21; Efes. 2, 13-16; II Cor. 5, 18-21), platind in locul nostru pretul cel mare al rascumpararii si mantuirii noastre. Noi eram []Centrul, miezul invataturii Bisericii noastre Ortodoxe, este Jertfa cea mare de pe Golgota a scumpului nostru Mantuitor. Prin Jertfa Sa de pe Golgota, Domnul Iisus Hristos ne-a impacat cu Tatal Ceresc (Col. 1, 19-21; Efes. 2, 13-16; II Cor. 5, 18-21), platind in locul nostru pretul cel mare al rascumpararii si mantuirii noastre. Noi eram morti in greselile si in pacatele noastre (Efes. 2, 1); El insa a luat asupra Lui nelegiuirea noastra a tuturor (Isaia 53, 6). El a fost strapuns pentru pacatele noastre, zdrobit pentru nelegiuirile noastre. Pedeapsa care ne da pacea a cazut peste El si prin ranile Lui suntem tamaduiti (Isaia 53, 5).

O, slavita sa fie in veci marea si nespusa iubire a Tatalui Ceresc Care ne-a iubit atat de mult, incat pe Fiul Sau cel Unul-Nascut L-a dat, ca oricine crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica.

Jertfa cea sfanta a Domnului Iisus Hristos, sangele Sau curat varsat pe Golgota este, de atunci si pana astazi, o dumnezeiasca baie ce spala si curata de pacat pe toti aceia care, crezand in El si Jertfa Lui, se intorc de la pacatele lor si incep o viata noua. Caci El a purtat pacatele noastre in Trupul Sau pe lemn, pentru ca noi, fiind morti fata de pacate, sa traim pentru neprihanire (I Petru 2, 24). Daca ne marturisim pacatele (si ne lasam de ele), El este credincios si drept ca sa ne ierte pacatele si sa ne curateasca de orice nelegiuire (I Ioan 1, 9). Daca umblam in lumina, dupa cum El Insusi este in lumina sangele lui Iisus Hristos, Fiul Lui, ne curateste de orice pacat (I Ioan 1, 7).

Inceputul, miezul, temelia, taina unei vieti cu adevarat crestine, este tocmai aceasta: pocainta de pacate, credinta in Jertfa cea sfanta a Domnului Iisus si Invierea Lui si inceperea, cu ajutorul Lui, a unei vieti noi si neprihanite, in care sa nu mai traim dupa imboldurile firii pamantesti, ci dupa indemnurile sfinte si dumnezeiesti ale Cuvantului si Duhului Sfant.

Intorcandu-ne astfel la Domnul, venind cu credinta si pocainta la picioarele Crucii Lui, devenim din vrajmasi cum eram inainte copii ai Lui, mladite altoite in tulpina plina de seva si de viata care este El si din care vor curge si in viata noastra rauri de viata si de putere duhovniceasca (Ioan 15, 1-11).

Aceasta e marea taina crestina a vietii de putere si de biruinta: unirea tainica cu Domnul Iisus prin credinta, viata ascunsa cu El in Dumnezeu (Col. 3, 3). Viata crestina este o comuniune cu Dumnezeu prin credinta in Iisus Hristos. Indreptarea si sfintirea noastra se realizeaza numai in unire stransa cu Hristos si prin harul Duhului SfantCine ramane astfel in El si in cine ramane El, acela aduce multa roada (Ioan 15, 5; Efes. 3, 16-19). Aceasta e temelia, acesta e miezul adevaratei vieti crestine. Fara El, fara o unire vie cu Domnul Iisus prin credinta si fara o ramanere in El printr-o viata de rugaciune, de dragoste, de partasie frateasca, de hranire zilnica din Cuvantul lui Dumnezeu, de umblare in lumina, suntem niste pomi morti, dezradacinati, niste mladite rupte din tulpina, avand doar o forma de evlavie lipsita de orice putere (II Tim. 3, 5).

Aceasta e taina cea mare a vietii de credinta, taina tinuta ascunsa din vesnicii si in toate veacurile, dar descoperita acum sfintilor lui Dumnezeu si anume: Hristos in inimile lor, nadejdea slavei (Col. 1, 27).

Aceasta e taina care deschide si tine deschis spre viata noastra canalul binecuvantarilor ceresti si al oricarui har duhovnicesc. Prin ea, Sfintele Taine ale Bisericii devin vii si lucratoare in viata noastra. Sfintele Taine ale Bisericii pot cobori peste viata noastra ploaia binecuvantarilor ceresti, numai daca aceasta viata este predata in intregime lui Dumnezeu, daca in viata si in inima noastra Cuvantul lui Dumnezeu a facut mai intai prin credinta si pocainta lucrarea cea tainica a...