Precum am spus, munca nu trebuie privita atat ca o pedeapsa ce a venit in lume pe urma pacatului stramosesc, ci trebuie vazuta ca un mare bine, atat pentru corp cat si pentru suflet. Munca e sanatate trupeasca si sufleteasca. Lenea este o boala sufleteasca si trupeasca. Acest adevar il spune deopotriva si credinta si []Precum am spus, munca nu trebuie privita atat ca o pedeapsa ce a venit in lume pe urma pacatului stramosesc, ci trebuie vazuta ca un mare bine, atat pentru corp cat si pentru suflet.

Munca e sanatate trupeasca si sufleteasca. Lenea este o boala sufleteasca si trupeasca. Acest adevar il spune deopotriva si credinta si stiinta.

Munca invioreaza puterile sufletesti si trupesti ale omului, facand intre ele o dulce armonie. Prin munca se intalneste corpul cu sufletul si impreuna lucreaza pentru sanatatea si binele nostru cel sufletesc si trupesc.

Prin munca zicea un invatat credincios intregul suflet al omului se oranduieste intr-o armonie adevarata. Din clipa in care omul se asaza la munca, fuge indoiala, mania, pofta cea rea, durerea, deznadejdea, etc., care ca si niste haite de caini ai iadului impresoara sufletul omului cand omul se asaza la lucru, toata haita asta se linisteste si se retrage maraind in vizuina ei. Acum omul e om caldura binecuvantata a muncii este un foc curatitor in care orice otrava e arsa Un om se desavarseste pe sine insusi lucrand. Din padurea salbatica, munca face lanuri de grau, din mlastina face gradina, din pustiu ogor i tot prin munca omul insusi inceteaza de a mai fi o padure salbatica si un pustiu nesanatos. Orice munca adevarata e o sfanta rugaciune (Thomas...