Voucherele de vacanta au insemnat, anul trecut, doar 20% din cifra de afaceri a antreprenorilor din turism si nu au avut un impact semnificativ asupra preturilor, astfel ca trebuie demontat mitul ca aceste tichete au tinut turismul romanesc, a declarat, luni, presedintele Consiliului National pentru Intreprinderile Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu, cu ocazia lansarii Cartei Albe a turismului din Romania.

Trebuie sa demontam un mit ca voucherele de vacanta au tinut turismul din Romania. Media ca pondere in cifra de afaceri este nu mai mult de 20% la unitatile turistice din Romania. A fost un sprijin necesar, dar nu covarsitor, a spus Jianu.

Potrivit acestuia, pretul mediu de cazare a fost anul trecut intre 110 si 200 de lei, neexistand modificari substantiale fata de anul anterior.

Deci, serviciile nu s-au scumpit din cauza voucherelor. Acestea au avut impact de 10-20 de lei, adica nesemnificativ, nu a existat o dublare a preturilor sau o schimbare dramatica, a aratat Florin Jianu.

CNIPMMR a realizat un profil al antreprenorului roman din turism, a adaugat el. Media de varsta este de 46 de ani, 90% dintre antreprenori au studii superioare si au 14 ani de experienta in medie.

Ei lucreaza 54 de ore pe saptamana, ceea ce inseamna 10-12 ore pe zi, adica un efort semnificativ pentru orice tip de antreprenori, a subliniat seful CNIPMMR.

Florin Jianu a mai spus ca peste jumatate dintre antreprenorii din turism se plang de concurenta neloiala din partea unitatilor neclasificate. Mai mult, 9 din 10 antreprenori din turism se autofinanteaza, adica mai mult decat media generala de 8 din 10 la IMM-uri. AGERPRES/(AS - autor: Florentina Cernat, editor: Oana Tilica, editor online: Ada Vilceanu)