Precum M-a iubit pe mine Tatal asa v-am iubit si Eu pe voi (In 15, 9). Sa ne iubim unii pe altii ca intr-un gand sa marturisim pe Tatal, pe Fiul si pe Sfantul Duh, Treimea Cea deofiinta si nedespartita (Liturghia Sf. Ioan Gura de Aur) Bunatatea Sfintei Treimi este si trebuie sa fie izvorul bunatatii []Precum M-a iubit pe mine Tatal asa v-am iubit si Eu pe voi (In 15, 9). Sa ne iubim unii pe altii ca intr-un gand sa marturisim pe Tatal, pe Fiul si pe Sfantul Duh, Treimea Cea deofiinta si nedespartita (Liturghia Sf. Ioan Gura de Aur)Bunatatea Sfintei Treimi este si trebuie sa fie izvorul bunatatii noastre.

In viata noastra de credinta nimic nu ne e incurajeaza si nu ne mangaie asa de mult ca neincetata aducere aminte a faptului ca Dumnezeul nostru este milostiv si iubitor de oameni .

Sfanta Treime ramane vesnic neschimbata in iubirea Ei, iar aceasta iubire este plinatate a vietii.

Ea se manifesta intre Tatal si Fiul si Duhul Sfant, dar se exteriorizeaza si se descopera treptat si in lume. Dumnezeirea intr-o singura persoana, desi pare mai logic, este lipsita de iubire. Oamenii din toate timpurile au fost capabili sa manifeste un anumit tip de iubire, fie cat de trunchiata si schimonosita.

Daca Dumnezeu ar fi o singura persoana, oamenii prin capacitatea lor de a trai in comuniune ar fi superiori unui Dumnezeu monopersonal oricat de mare ar fi El. Exista un Tata si un Fiu care se iubesc desavarsit si vesnic.

Dar in aceasta iubire reciproca exista si un Duh Sfant de care Fiecare Se bucura in iubirea Lui catre Celalalt.

Noi crestinii intelegem ca Dumnezeu este atotputernic si Frumos si atragator pentru ca este Dumnezeul Iubirii. Slujbele Bisericii ne amintesc fara incetare ca Sfanta Treime este induratoare, iubitoare si buna din veci si pana in veci: Cu harul si cu indurarile si cu iubirea de oameni ale Unuia Nascut Fiului Tau, cu Care esti binecuvantat, impreuna cu Presfantul si Bunul si de viata Facatorul Tau Duh acum si pururea si in vecii vecilor .

Focul sacrificiului si a iubirii jertfelnice se gasesc originar chiar in inima Sfintei Treimi.

Asa intelegem cum coborarea Prea Sfintei Treimi prin Iisus Hristos pana la noi a fost obligatorie pentru Dumnezeu. Asadar punctual de manifestare maxima a acestei iubiri se manifesta in Iisus Hristos care in zilele trupului Sau (Evrei 5,7) a descoperit noua ceea ce niciodata nu ar fi fost decoperit, simtit si nici macar banuit de noi. Iubirea pe care fiecare Persoana a Sfintei Trimi o manifesta fata de celelalte doua, acea forta dumnezeiasca si miracol mai presus de fire, cu totul necuprins, necunoscut si neajuns s-a coborat pana la noi, asa incat pentru prima data in istorie Unul din Sfanta Treime a spus oamenilor fata catre fata: Precum M-a iubit pe Mine Tatal asa v-am iubit si Eu pe voi. Parintii cei duhovnicesti isi dau silintele si argumenteaza cu o inimaginabila forta a precizarii ca iubirea lui Dumnezeu se manifesta chiar si in cele mai mari nenorociri si suferinte, chiar si in refuzul sau de a raspunde omului aflat in cele mai infricosatoare stari. Iubirea lui Dumnezeu are in vedre nu numai viata traita in timp, ci mai ales pe aceea traita dincolo de hotarele timpului. Viata aceasta trebuie sacrificata celeilalte.

De aceea in inima timpului si in inima iubirii divine vom vedea Un Fiu Preiubit rastignit pe cruce si fii preaiubiti ducandu-si crucea pe calea cea stramta si cu chinuri . Iar in inima...