Sã ținem la specificul Oastei
Se observa, parca tot mai des, facandu-se uz numai de prima parte a frazei de mai sus: Oastea Domnului nu este ceva mai multdecat Ortodoxia , fara a mai completa ce se spune in continuare: este o familie restransa, o comuniune, o fratietate evanghelica cu gandul precis de a trai mai intens invataturile Bibliei si ale Bisericii (s.n.).
In acest editorial, am hotarat sa ma axez pe specificul Oastei Domnului, deoarece, in ultima vreme, primim tot mai multe semnale de nedumerire, de pe fronturile Oastei, precum ca s-ar simti parca o incercare de a minimaliza importanta Oastei Domnului cu specificul ei de la inceput. Se fac unele aluzii cum ca Legamantul de la Oaste este ceva suplimentar, nu este atat de important Sau, uneori, chemarea la Legamant se face parca cu jumatate de gura , doar sa zicem ca am facut chemare Apoi se vede parca din ce in ce totmai mult o renuntare la programul ostasesc de Adunare si de rugaciune din Noaptea de Revelion. Or, Noaptea de Revelion este Noaptea in care s-a nascut Oastea Domnului, din acea rugaciune plina de pocainta a Parintelui Iosif. Imi aduc aminte de Noptile de Anul Nou cum le petreceam in vremurile de prigoana, cu paturile-n geam. Erau Nopti petrecute in Adunarea din sat mai mult in lacrimi. In aceasta Noapte, Duhul Domnului mi-a inspirat gandul unei Hotarari care s-a publicat in numarul de Anul Nou 1923 al foii Lumina Satelor . () Din acest inceput a iesit pe urma Miscarea Oastea Domnului (Parintele Iosif Trifa, Ce este Oastea Domnului ).
Or, daca Oastea Domnului nu este ceva mai mult decat Ortodoxia adica nu este mai mult decat dreapta credinta asta nu inseamna ca noi, ostasii Domnului, trebuie sa diminuam din specificul Oastei cu Adunarile ei, cu...