PETRU Prin mila lui Dumnezeu, Arhiepiscop al Chisinaului, Mitropolit al Basarabiei si Exarh al Plaiurilor Preacucernicului cler, preacuviosului cin monahal si preaiubitilor credinciosi din Sfanta si de Dumnezeu pazita Mitropoliei a Basarabiei. Har, mila si pace de la Hristos Domnul, iar de la noi, arhieresti binecuvantari. Preasfintiile Voastre, episcopi eparhioti, Preacuviosi si Preacucernici parinti, [] PETRUPrin mila lui Dumnezeu,Arhiepiscop al Chisinaului,Mitropolit al Basarabiei si Exarh al PlaiurilorPreacucernicului cler, preacuviosului cin monahal si preaiubitilor credinciosi din Sfanta si de Dumnezeu pazita Mitropoliei a Basarabiei.

Har, mila si pace de la Hristos Domnul, iar de la noi, arhieresti binecuvantari.

Preasfintiile Voastre, episcopi eparhioti,Preacuviosi si Preacucernici parinti, slujitori ai sfintelor altare,Iubiti frati si surori in Hristos-Domnul.

Sarbatoarea Nasterii Domnului nostru Iisus Hristos este sarbatoarea iubirii milostive a Fiului vesnic al lui Dumnezeu. Hristos, smerindu-Se pe Sine, S-a facut om muritor, pentru a-l ridica pe om din pacat si din moarte, astfel daruindu-i viata vesnica.

Temelia credintei crestine ortodoxe izvoraste din iubirea nesfarsita a Fiului lui Dumnezeu fata de om. Taina intruparii lui Hristos a fost prezisa de profetii lui Dumnezeu, inspirati de Duhul Sfant, iar mai apoi a fost traita si marturisita de Apostolii lui Hristos[1] si in veacurile ce au urmat a fost aparata si dogmatizata in fata ereziilor de catre Sfintii Parinti, aprofundata in teologie si cantata in viata liturgica de toti crestinii dreptcredinciosi, iubitori de Dumnezeu, iar Biserica Ortodoxa Romana a hotarat ca anul 2023 sa fie inchinat imnografilor si cantaretilor bisericesti.

Nasterea Mantuitorului Fiului lui Dumnezeu reprezinta un moment istoric, dar in acelasi timp, el ramane, mereu actual, viu si prezent. Iisus Hristos, ieri, si azi, si in veci este acelasi [2] ceea ce inseamna ca tot ce a savarsit Hristos este pururea lucrator in viata noastra, indiferent de timp si loc.

Cu opt sute de ani inainte de Hristos, proorocul Isaia a prezis nasterea lui Mesia din fecioara: Iata Fecioara va lua in pantece si va naste fiu si vor chema numele lui Emanuel [3], iar in alt loc spune: Prunc S-a facut noua, un Fiu S-a dat noua, a Carui stapanire e pe umarul Lui, si se cheama numele Lui: Inger de mare sfat, Sfetnic minunat, Dumnezeu tare, biruitor, Domn al Pacii, Parinte al veacului ce va sa fie [4].

Iubiti fii duhovnicesti,Avand credinta neclintita si luand aminte la cuvintele prorocului Isaia, sa ne inchinam pruncului Iisus, nascut in pestera Betleemului, si sa ne rugam pentru pacea lumii. Dupa un an plin de incercari, care a lasat tristete in inimile popoarelor si a zdruncinat lumea crestina printr-un razboi intre frati, sa-L chemam in rugaciune pe Dumnezeul cel tare si biruitor ca sa aduca pace pe pamant, precum odinioara Hristos a venit pe pamant, plin de pace si iubire, smerindu-Se pe Sine, daruind lumii viata cea vesnica.

Astazi, prin Intruparea si nasterea lui Hristos, Dumnezeu vine la noi ca pe cei din intuneric si din umbra sa afle adevarul ca din Fecioara S-a nascut Domnul [5]. El vine la noi pentru a ridica pacatul lumii [6] si prin aceasta toata suferinta si povara noastra. El vine intr-o lume neputincioasa, cuprinsa de patima puterii, o lume dezorientata si secatuita economic, plina de frica si spaima, o lume aflata in latura si in umbra mortii [7], dar ne adreseaza cuvinte de nadejde si mangaiere: Indrazniti! Eu am biruit lumea [8]; Eu sunt nu va temeti! [9]; Veniti la Mine toti cei osteniti si impovarati si Eu va voi odihni pe voi [10]; Eu sunt invierea si viata cel ce crede in Mine, chiar de va muri, va trai [11].

Iubiti frati si surori intru Hristos-Domnul,Cuvantul lui Hristos nu este doar un simplu indemn omenesc menit sa linisteasca sau sa ne faca pe noi sa uitam pentru o clipa...