Iertarea gresitilor nostri e simpla, elementara si lesnicioasa. Omul de treaba iarta fara a se lasa prea mult rugat si de indata da glas magicei formule atat de proprie fiintei simtitoare si ganditoare: te iert, Dumnezeu sa ne ierte pe toti. Domnul insusi ne-a poruncit sa iertam oricand si ori de cate ori va fi []Iertarea gresitilor nostri e simpla, elementara si lesnicioasa. Omul de treaba iarta fara a se lasa prea mult rugat si de indata da glas magicei formule atat de proprie fiintei simtitoare si ganditoare: te iert, Dumnezeu sa ne ierte pe toti.

Domnul insusi ne-a poruncit sa iertam oricand si ori de cate ori va fi nevoie, fara limita: caci ce inseamna raspunsul dat lui Petru (Matei 18,20-22): de saptezeci de ori cate sapte , altceva decat: de infinit de multe ori, dificil fiind a presupune ca omul cel mai naravit ne va gresi de patru sute nouazeci de ori intr-o singura zi? Iar in Rugaciunea Domneasca iertarea pacatelor de catre Dumnezeu e conditionata si pusa in concordanta cu prealabila iertare a gresitilor nostri, devine cum spune limbajul matematic functie a capacitatii insului de a-si ierta semenii.

Nu putem ierta decat raul facut noua personal, nu altora. Cand un frate al nostru e nedreptatit, insultat, lovit, ocarat, inselat nu avem nicio cadere a ierta, noi, pe faptasul raului. Nicolae Iorga, nu numai neintrecut istoric dar si cugetator adanc, era convins de lucrul acesta, afirmand si el ca fiecare poate ierta numai raul facut lui insusi, nu altuia ori altora.

Nu ajunge sa ierti, mai e...