Cuvantul lui Dumnezeu are multe asemanari in Biblie. Intre acestea este si asemanarea cu sabia. Dumnezeiescul Apostol Pavel, voind sa arate puterea cuvantului biblic, l-a asemanat cu o sabie ascutita. Viu este Cuvantul lui Dumnezeu si lucrator, mai taietor decat orice sabie cu doua taisuri. Minunata asemanare! Cu adevarat, Cuvantul lui Dumnezeu este o sabie []Cuvantul lui Dumnezeu are multe asemanari in Biblie.

Intre acestea este si asemanarea cu sabia.

Dumnezeiescul Apostol Pavel, voind sa arate puterea cuvantului biblic, l-a asemanat cu o sabie ascutita.

Viu este Cuvantul lui Dumnezeu si lucrator, mai taietor decat orice sabie cu doua taisuri. Minunata asemanare!Cu adevarat, Cuvantul lui Dumnezeu este o sabie ascutita foarte, iar sabia aceasta are doua taisuri.

Intai, ea taie fara crutare in pacate.

Sabia cuvantului biblic nu cruta pe nimeni.

Ea n-a crutat nici pe alesii Domnului.

Ea a taiat fara crutare si in pacatele lor.

Cu ce sabie ascutita a taiat, spre pilda, proorocul Natan in pacatul lui David!Dar sabia cuvantului biblic are puterea nu numai de a taia si a rani.

Ea are si celalalt tais: puterea de a tamadui.

A taia in pacate este usor. i omul are aceasta putere.

Orice om poate lua o sabie de mustrare cu care sa taie fara crutare in pacatele de-aproapelui.

Taie si sabia aceasta, dar nu vindeca.

Dimpotriva, mareste rana.

Taie rana si o lasa deschisa.

Am vazut un patron moralizand pe ucenic.

Taia fara crutare in greseala lui, dar in ochii ucenicului se vedea scaparand ura care cocea in sufletul lui.

Sabia patronului taia fara folos.

Taia, agravand rana.

De regula, morala care se face acelor vinovati este o astfel de sabie ce mareste rana.

Dar sabia cuvantului biblic nu face niciodata asa.

Ea nu taie niciodata numai cu un tais.

Ea taie totdeauna cu ambele taisuri.

Cu unul raneste, cu celalalt vindeca.

Eu ranesc si Eu vindec, zice Domnul (Osea 6, 1).

Sabia cuvantului biblic este cutitul doctorului priceput care taie in rana numai atat cat trebuie.

Nici un milimetru mai mult.

Iar dupa ce taie, indata leaga rana, turnand peste ea untdelemnul mangaierii si al tamaduirii.

Rana ce o face sabia cuvantului biblic este o rana binecuvantata.

Din ea tasneste sangele lacrimilor, sangele caintei.

Dupa sabia cu care a taiat Natan in pacatul lui David, a tasnit psalmul 50: cea mai dulce si binecuvantata rugaciune de cainta din cate au rasunat si vor rasuna candva pe acest pamant.

Dupa sabia cu care Cuvantul lui Dumnezeu taie in inima si in pacatul nostru, tasneste sangele cel cald al lacrimilor de cainta.

Aici vom spune ca si Oastea Domnului a lucrat cu sabia aceasta.

N-am taiat numai in pacate si faradelegi, ci am picurat si untdelemnul cel dulce si tamaduitor.

Predicile noastre cele vechi erau de regula moraliste .

Ele taiau numai in pacate, dar nu ungeau destul rana.

O! Ce sabie binecuvantata este Cuvantul lui Dumnezeu.

Sa o folosim si noi, ostasii Domnului.

Mai intai pentru noi.

Sa o lasam sa taie fara crutare in pacatele noastre, in gandurile noastre cele rele, in inima noastra cea bolnava.

Sa o lasam sa ne raneasca neincetat pentru dragostea Domnului, pentru lucrul Lui, pentru de-aproapele nostru.

Sa o lasam sa taie fara crutare fie si in cea mai mica buba de pacat.

In casa unui frate ostas am vazut peretii plini de sabii ascutite.

Pe niste table de hartie aninau ca niste sabii cuvinte biblice ca acestea: Ce va folosi omul de ar dobandi toata lumea, si isi va pierde sufletul sau? (Luca 9, 25).

Cine vrea sa fie prieten cu lumea vrajmas se face lui Dumnezeu (Iacov 4, 4).

Cautati pe Domnul cata vreme se poate afla (Isaia 55, 6).

Noi trebuie sa ascultam mai mult de Dumnezeu decat de oameni (Fapte 5, 29).

Nu puteti sluji la doi...