CEA DINTÂI LOGODNĂ: NAŞTEREA DIN NOU
Nici una nu este mai inainte de ea, nici mai mare decat ea, nici mai sfanta decat aceasta (Mt 22, 36-40).
Dar pe Dumnezeu trebuie sa-L iubesti ca sa-L poti cunoaste. i trebuie sa-L cunosti, ca sa-L poti iubi cu adevarat (I In 4, 20).
Pentru a-L cunoaste pe Dumnezeu, trebuie ca fiecare suflet sa vina la Hristos.
Numai predarea inimii noastre cu totul lui Hristos ne poate aduce la Dumnezeu,si ne uneste cu Dumnezeu.
Aceasta predare lui Hristos este nasterea din nou.
Fara aceasta, nimeni nu poate avea nici impartasire cu Dumnezeu adevarata,si nu poate avea nici credinta mantuitoare,si nici o lupta biruitoare,nici o jertfa sfintitoare.
Caci toate acestea le putem primi numai prin nasterea din nou,fiindca acestea sunt roadele Duhului Sfant.
Iar Duhul Sfant nu poate aduce roade decat dintr-o viata in care a intrat Dumnezeu,in care salasluieste Hristos,in care lucreaza Duhul Sfant. Ce este nasterea din nou? Nasterea din nou este o Taina si o Minune.
Este o lucrare pe care o face Cuvantul cel Viu al lui Dumnezeu, impreuna cu Duhul cel Viu al Lui, in sufletul care le primeste si le asculta pe aceste doua puteri dumnezeiesti.
Este ca lucrarea pe care o face lumina cand se aprinde deodata in intuneric.
Este ca lucrarea pe care o face samanta cand incolteste deodata in pamant.
Este ca lucrarea pe care o face altoiul in clipa cand se prinde in vita.
Este ca puiul cand se zamisleste, capatand chip si deodata viata, in coaja unui ou.
Este ca fiinta noua, care deodata invie si apoi traieste in sanul unei mame.
Este o noua viata. O noua fire.
Cu alti ochi. Cu alte cai. Cu alte insusiri. Cu alt scop. Cu alte roade.
Este ca toate acestea.
Dar este si mai mult decat toate. i mai altceva decat ele.
Dar dupa cum samanta se naste inlauntrul brazdei, ajutata de caldura soarelui, tot asa Cuvantul si Duhul Sfant zamislesc in lutul fiintei noastre trupesti omul cel nou, dupa voia lui Dumnezeu, spre rodire si viata vesnica. i dupa cum altoiul prinde viata in vita unde este pus, schimbandu-i tot cursul ei si toata forma vietii si a roadelor ei, tot asa firea cea noua a Duhului, pusa de Harul lui Hristos in noi, schimba si forma noastra de viata si felul nostru de roade.
Dupa cum pentru viata din lumea aceasta trecatoare am avut nevoie de doi parinti spre a ne naste, tot asa si pentru viata din lumea cea vesnica.
Acesti doi parinti ai nasterii noastre noi sunt: Cuvantul lui Dumnezeu si Duhul lui Dumnezeu.
Cuvantul este Adevarul si El ne da o minte noua. O vorbire noua. O vedere noua.
Iar Duhul este Dragostea care ne da o simtire noua. O inima noua. O caldura noua.
Aceste doua insusiri noi alcatuiesc fiinta noastra cea noua.
Aceasta faptura noua are un chip nou.
Are cuvinte noi. Placeri si dorinte noi. Cai si roade noi. Cu totul altele decat cele dinainte. i cu totul contrare celor ce le aveam mai inainte din firea noastra cea veche, din starea cea pacatoasa, din viata cea de mai inainte, cand eram fara de Hristos.
Prima putere de viata a nasterii din nou o da Credinta. Fara Credinta este cu neputinta nasterea din nou (Evr 11, 6).
Credinta este o impreuna-lucrare a noastra cu Dumnezeu si a lui Dumnezeu cu noi Este cea...