Precum focul nu poate z bovi in ap , tot asa nici gandul urat in inima iubitoare de Dumnezeu (Sf. Marcu Ascetul). De vin asupra noastr ganduri f r voie, s fim siguri c iubim cauzele lor; iar de vin ganduri cu voie, iubim si lucrurile spre care se indreapt (Sf. Marcu Ascetul). Cugetul bun se p streaz prin []Precum focul nu poate z bovi in ap , tot asa nici gandul urat in inima iubitoare de Dumnezeu (Sf. Marcu Ascetul).

De vin asupra noastr ganduri f r voie, s fim siguri c iubim cauzele lor; iar de vin ganduri cu voie, iubim si lucrurile spre care se indreapt (Sf. Marcu Ascetul).

Cugetul bun se p streaz prin rug ciune, iar rug ciunea curat prin cugetul bun (Sf. Marcu Ascetul).

Nimic nu tulbur ochiul atat de mult ca un cuget r u (Sf. Ioan Hrisostom).

Mustrarea cugetului este o doctorie a dragostei lui Dumnzeu pentru vindecarea sufletului nostru (Clement Alexandrinul).

Constiinta curat ridic sufletul, iar gandul murdar il doboar la p mant (Sf. Talasie Libianul).

Dup cum gerul ingheat trupul, tot asa si un cuget r u ingheat sufletul (Sf. Ioan Hrisostom).

R d cinile gandurilor sunt p catele v zute, pe care le s varsim cu mainile, cu picioarele si cu gura (Sf. Marcu Ascetul).

S nu dispretuiesti a avea grij de ganduri. C ci lui Dumnezeu nu I se ascunde nici un gand. Cand vezi vreun gand c -ti f g duieste slava omeneasc , s stii sigur c -ti preg teste rusine (Sf. Marcu Ascetul).

Mai intai s avem gand curat in mintea noastr , fiindc r d cina lucrurilor primeste sfatul cel din inim (Sf. Vasile cel Mare).

Cugetul intinat asemenea unei l mpi a c rei claritate este intunecat de murd rii ne face s vedem lucrurile neclar si intunecat (Avva Dorotei).

Pe cel osandit mai mult il va tortura cugetul c a pierdut cerul decat cele mai infior toare chinuri ale iadului (Sf. Ioan Hrisostom).

Cel purtat de ganduri e orbit de ele. Ele vede lucr rile p catului, dar pricinile lor nu le poate vedea (Sf. Marcu Ascetul).

Se poate intampla ca unul, implinind pe fat o porunc , s slujeasc in ascuns patimei si, prin ganduri p c toase, s strice fapta bun (Sf. Marcu Ascetul).

Din inima imp timit de pl cere r sar ganduri si cuvinte spurcate. Iar din fum cunoastem materia care mocneste in untru (Sf. Marcu Ascetul).

S -ti fie urate gandurile iubitoare de trup, pentru c ele in aceeasi vreme corup si spurc sufletul (Sf. Nil Sinaitul).

Un gand care z boveste arat imp timirea omului. Iar dac e alungat repede, arat r zboi si impotrivire (Sf. Marcu Ascetul).

Gandurile rele sunt dusmanii lui Dumnezeu. Ele impiedic s se fac voia Lui (Sf. Marcu Ascetul).

Smulge gandurile rele prin alte ganduri (Sf. Nil Sinaitul ).

Cel ce ocroteste un sarpe in san si un gand r u in inim va fi omorat (Sf. Teodor Studitul).

Noi devenim imp rati, dac ne st panim gandurile rele (Sf. Ioan Hrisostom).

R zboiul dracilor prin mintea noastr , prin ganduri, e mai periculos ca r zboiul acelora prin lucruri (Sf. Maxim M rturisitorul).

S nu ing dui niciodat s intre in inima ta vreun gand care s manie pe Dumnezeu (Avva Siluan).

Gandurile rele sunt avutii rele; cel ce nu se leap d de ele nu va ajunge la cunostint (Sf. Talasie Libianul ).

Fii portarul inimii tale ca s nu intre nimeni intr-insa. Zi mereu gandurilor care vin: Esti tu dintre ai nostri sau dintre vr jmasii nostri? (Iosua V, 13 ) (Avva Stratighie).

Sufletul p timasului e fabricat de ganduri rele (Sf. Talasie Libianul ).

Asa cum nu tii o scorpie in san, tot asa s nu tii un gand r u in inima ta (Avva Evagrie Ponticul).

Gandul, cuvantul si fapta trebuie s actioneze in chip vrednic de numele de crestin (Sf. Grigorie de Nyssa).

S nu te gandesti s neglijezi vreodat gandurile, c ci nici un fel de gand nu se poate ascunde de Dumnezeu (Sf. Marcu Ascetul).

Fiecare p c tuieste din cauz c , in vremea n v lirii gandurilor rele, nu le respinge indat ...