Inauntrul fapturii noastre sunt doua lumi, cea buna si cea rea. Conflictul cu lumea este similar conflictului existent inlauntru nostru, un conflict pe care Evanghelia il descrie ca pe o disputa intre CARNE si DUH . Cand patrundem in lumea duhovniceasca, traim in Hristos, simtim mari bucurii . Stapanitorii lumii de astazi []Inauntrul fapturii noastre sunt doua lumi, cea buna si cea rea.

Conflictul cu lumea este similar conflictului existent inlauntru nostru, un conflict pe care Evanghelia il descrie ca pe o disputa intre CARNE si DUH .

Cand patrundem in lumea duhovniceasca, traim in Hristos, simtim mari bucurii .

Stapanitorii lumii de astazi nu se preocupa de starea sufleteasca, de mersul spiritual al omenirii ci numai de obtinerea unui profit .

Pentru noi crestinii, lumea aceasta nu mai este lumea noastra. Noi ne implinim lucrarea avand mintea la Dumnezeu, in lumina legaturii noastre personale cu El . Singurul lucru pe care ni-l cere Stapanul nostru Hristos este : Fiule, da-Mi Mie inima ta ! ( Pilde 23, 26 ).

Mostenirea de care nadajduim a ne invrednici in Imparatia cea vesnica depinde de ravna duhovniceasca pe care o cultivam in aceasta viata.

Pentru omul de astazi avertismentul Mantuitorului : Nu puteti sluji lui Dumnezeu si lui mamona . ( Matei 6, 24), are evidente semnificatii ale duhului in care traim .

Trebuie sa observam ca Mantuitorul nu opune lui Dumnezeu pe diavolul, ci pe MAMONA, adica personificarea bogatiei. Opusul lui Dumnezeu devine BANUL, pitoresc definit in limbajul popular : ochiul dracului pentru ca lacomia ii orbeste pe oameni . Banii reprezinta prin lacomia de ai avea, IDOLATRIA si aici este avertismentul Domnului, ca ne putem instraina de El si chiar de noi insine.

Inca din vechime crestinul a fost prevenit sa ia seama ca : unde este comoara ta / sistemul tau de valori /, acolo este si inima ta /centrul tau axiologic ( Matei 6, 21 ) si ca: ceea ce te biruieste, aceea te si stapaneste ( II Petru 2, 19 ).

Astfel omul nostru, intra intr-o confuzie axiologica si existentiala. Binele este confundat cu bunurile. Mijlocul devine un scop in sine. Insasi viata religioasa se transforma intr-o teologie mercantila .

Astazi, in Babilonul contemporan, in civilizatia comoditatilor, a abundentei, a placerii si voluptatii, ispitele chiar si pentru diverse fete sunt de nebiruit . Acum, saracia si-a pierdut semnificatia ei duhovniceasca, iar concentrarea...