Multi ar vrea sa fie ucenici ai Domnului, dar fara Cruce. Poate nu este fara semnificatie faptul ca, atunci cand li S-a aratat, dupa Inviere, ucenicilor Sai, Domnul le-a aratat mainile, picioarele si coasta Sa (Lc 24,39-40; In 20,27). Le arata astfel ca, desi a inviat, El ramane pe totdeauna pentru ei Iisus Cel rastignit. []Multi ar vrea sa fie ucenici ai Domnului, dar fara Cruce. Poate nu este fara semnificatie faptul ca, atunci cand li S-a aratat, dupa Inviere, ucenicilor Sai, Domnul le-a aratat mainile, picioarele si coasta Sa (Lc 24,39-40; In 20,27). Le arata astfel ca, desi a inviat, El ramane pe totdeauna pentru ei Iisus Cel rastignit. i ca a-I fi ucenic inseamna a-L urma pe calea Crucii. Ispita de a cauta un Iisus fara Cruce s-a dovedit puternica pentru crestini, de la insesi inceputurile Bisericii. Pana astazi, sunt multi crestinii care fug de Cruce si care-si imagineaza un Iisus pe potriva poftelor lor. S-a ajuns atat de departe cu aceasta ratacire, incat de cateva decenii exista in Apus mai ales in America un curent care se face promotorul a aceea ce se numeste Evanghelia prosperitatii . Potrivit acestei conceptii, dovada ca esti adevarat crestin o constituie faptul ca-ti merge bine din punct de vedere pamantesc. Binecuvantarea lui Hristos s-ar oglindi mai ales in bunastarea trupeasca si materiala. Propovaduitorii acestei evanghelii par a spune ca, de pilda, cine poseda un Mercedes este un mai bun crestin decat cel care are o masina ieftina sau nu are nici una.

Este mare pericolul de a-L pierde pe Iisus Cel rastignit. Unei astfel de ispite erau gata sa-i cada victime multi credinciosi din Corint. Sedusi de o intelepciune lumeasca, ei erau pe cale de a reduce propovaduirea Crucii cu intreg radicalismul ei, cu nebunia si cu sminteala ei la o suma de speculatii, la o invatatura ca...