S-a întâmplat în 17 iunie 1910
S-a intamplat in 17 iunie 1910 was first posted on iunie 17, 2020 at 5:44 am. 2020 Jurnal Spiritual. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.comS-a intamplat in 17 iunie 1910: A avut loc zborul primului aeroplan romanesc, proiectat, construit si pilotat de Aurel Vlaicu (1882-1913); zborul a avut loc pe dealul Cotrocenilor din Bucuresti; aeroplanul, dupa circa 40 de metri parcursi pe pamant, s-a ridicat in aer la 3-4 metri de sol, pe o lungime de 50 de metri, dupa care a coborat usor. In amintirea acestui eveniment, la aceasta data, s-a marcat, pana in anul 2004, Ziua aripilor romanesti (Ministerul Apararii Nationale a stabilit, printr-un ordin din 1994, sarbatorirea Zilei aviatiei la doua date diferite: la 17 iunie si la 20 iulie, ziua Sf. Prooroc Ilie Tesviteanul, ales de pionierii aviatiei din tara noastra, in 1913, ca patron al aviatiei; in anul 2004 MApN a indicat data de 20 iulie ca zi unica pentru a sarbatori aviatia militara si civila). Inventator, pionier al aviatiei romane, Aurel Vlaicu s-a nascut la 19 noiembrie 1882, la Bintinti, langa Orastie. Dupa terminarea studiilor liceale la Sibiu, si-a continuat studiile in strainatate, la Ludwig Maximilians Universit t din M nchen unde a obtinut, in 1907, diploma de inginer. Dupa ce a lucrat un an la uzinele Opel, Aurel Vlaicu s-a intors in satul natal unde a construit un planor cu care a facut cateva zboruri. In toamna anului 1909, la indemnul prietenului sau Octavian Goga, Vlaicu s-a mutat la Bucuresti si a inceput constructia primului sau aparat de zbor, Vlaicu I. Inceputurile au fost pline de dificultati de tot felul, asa ca bucuria si mandria lui Aurel Vlaicu pentru performanta realizata a fost cu atat mai mare. Zborul din 17 iunie 1910 facut cu Vlaicu I la Cotroceni a fost pe o distanta de 50 de metri, avionul urcand la o inaltime de 3-4 metri. Aurel Vlaicu a realizat aeroplanul Vlaicu I , in anul 1910, cu sprijinul guvernului roman de la acea vreme, care i-a acordat permisiunea de a-l construi la Arsenalul Armatei, unde era angajat ca inginer. Ministerul de Razboi se obliga, prin contract, sa asigure materialele necesare si sa cumpere motorul cu conditia ca aparatul sa devina proprietatea Armatei...