Biserica are misiunea de a descoperi lumii dragostea lui Dumnezeu fata de orice om si, cu atat mai mult, fata de tineri. Citind Sfanta Scriptura, vedem ca Dumnezeu vorbeste adeseori despre tinerete, ca despre o varsta oscilanta si care are categoric nevoie de ajutor si calauzire. Insusi poporul lui Israel este vazut ca o logodnica []Biserica are misiunea de a descoperi lumii dragostea lui Dumnezeu fata de orice om si, cu atat mai mult, fata de tineri. Citind Sfanta Scriptura, vedem ca Dumnezeu vorbeste adeseori despre tinerete, ca despre o varsta oscilanta si care are categoric nevoie de ajutor si calauzire. Insusi poporul lui Israel este vazut ca o logodnica tanara, fragila si oscilanta, dandu-si inima cand lui Dumnezeu, cand diavolului, prin acele inchinari si jertfe aduse idolilor.1 Aceasta oscilatie este sugerata si de Psalmist prin pacatele sau ostenelile tineretii: Pacatele tineretilor mele si ale nestiintei mele nu le pomeni (Psalmul 24, 7); Sarac sunt eu si in osteneli din tineretile mele (Psamul 87, 16); Dar desertaciune sunt fii oamenilor, in balanta toti impreuna sunt desertaciune (Psalmul 61, 9).

De altfel, una din cele zece porunci, care aminteste si de roadele implinirii ei, este oarecum o porunca data (special) tinerilor: Cinsteste pe tatal tau si pe mama ta, ca sa-ti fie bine si sa traiesti ani multi pe pamantul pe care Domnul Dumnezeul tau ti-l va da tie (Iesirea 20,12). Vechiul Testament contine dispozitii clare cu privire la obligativitatea educarii copiilor si tinerilor in spiritul legii si al traditiilor poporului evreu. In perioada de inceput a formarii morale a poporului, aceste legi erau foarte aspre: Cel ce va bate pe tata sau pe mama, sa fie omorat (Iesirea 21, 15); Cel ce va grai de rau pe tatal sau sau pe mama sa, acela sa fie omorat (Iesirea 21, 17); De va avea cineva fecior rau si nesupus, care nu asculta de vorba tatalui sau si de vorba mamei sale si acestia l-au pedepsit, dar el tot nu-i asculta, sa-l duca la batranii si preotii cetatii si toti oamenii cetatii sa-l ucida cu pietre si toti israelitii vor auzi si se vor teme (Deuteronom 21, 18-22).

Ceva mai blande sunt recomandarile in cartile didactico-poetice: Cine cruta toiagul sau isi uraste copilul, iar cel care il iubeste, il cearta la vreme (Pilde13, 24); Pedepseste pe feciorul tau cat mai este nadejde, dar nu ajunge pana acolo ca sa-l omori (Pilde 19, 18); Nu cruta pe feciorul tau de pedeapsa,...