Prefacerea painii in trupul iar a vinului in sangele Domnului nu este un proces asemenea prefacerilor ce se savarsesc in natura, ci o lucrare a Duhului Sfant Care, ca toate actele Duhului, transfigureaza si indumnezeieste cele ale naturii si pe omul insusi, prin iradierea transfigurarii savarsite intai cu firea omeneasca pentru ca spre om si []Prefacerea painii in trupul iar a vinului in sangele Domnului nu este un proces asemenea prefacerilor ce se savarsesc in natura, ci o lucrare a Duhului Sfant Care, ca toate actele Duhului, transfigureaza si indumnezeieste cele ale naturii si pe omul insusi, prin iradierea transfigurarii savarsite intai cu firea omeneasca pentru ca spre om si prin om se extinde iubirea dumnezeiasca. () Duhul Sfant a transfigurat prin inviere intai trupul lui Hristos si de aceea aceasta transfigurare se extinde nu peste painea si vinul in ele insele, ci peste painea si vinul ca daruri ale comunitatii ce crede in El si pentru ca Hristos sa se impartaseasca prin ele si mai mult celor care cred in El.() Cei care se impartasesc in cursul vietii pamantesti de trupul lui Hristos cel subtiat si indumnezeit, adancindu-si aceste ratiuni ale trupului lor, impreuna cu sufletul, in Hristos cel inviat, vor invia spre unirea fericita cu Hristos. Cei care nu s-au impartasit de trupul lui Hristos vor invia si ei cu trupul, caci trupul inviat al lui Hristos va aduce la o viata fara de moarte materia trupurilor, fiind intr-o legatura cu rationalitate a intregii materii sau a tuturor trupurilor. Dar, intrucat acestia se vor mentine inchisi fata de comunicarea voluntara cu Hristos, starea invierii lor va fi o stare nevruta de ei si nepartasa de bunurile ce vin prin comuniunea in iubire cu El.

Fiecare madular al trupului nostru unit prin Sfanta Impartasanie cu Hristos, devine madular al lui Hristos;...