8 septembrie-Nasterea Maicii Domnului. Cea dintai mare sarbatoare din anul bisericesc ortodox, este Nasterea Maicii Domnului, praznuita la 8 septembrie. Se si cuvenea, de altfel, sa intalnim sfintenia Maicii Domnului din cele dintai zile ale anului nou bisericesc, Maica Domnului fiind sfintenia omeneasca cea mai inalta, cunoscuta si preacinstita in Biserica. Sarbatoarea a fost []The post 8 septembrie-Nasterea Maicii Domnului appeared first on Jurnal Spiritual.8 septembrie-Nasterea Maicii Domnului was first posted on septembrie 8, 2020 at 12:06 am. 2020 Jurnal Spiritual. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.com8 septembrie-Nasterea Maicii Domnului. Cea dintai mare sarbatoare din anul bisericesc ortodox, este Nasterea Maicii Domnului, praznuita la 8 septembrie. Se si cuvenea, de altfel, sa intalnim sfintenia Maicii Domnului din cele dintai zile ale anului nou bisericesc, Maica Domnului fiind sfintenia omeneasca cea mai inalta, cunoscuta si preacinstita in Biserica. Sarbatoarea a fost stabilita in a opta zi din anul bisericesc, pentru ca cifra opt simbolizeaza ziua vesniciei, viata fara de sfarsit, iar datorita ei, Fiul Cel vesnic al lui Dumnezeu S-a intrupat, a biruit moartea si a daruit oamenilor viata vesnica in Imparatia Cerurilor. Sfanta Scriptura nu ne ofera informatii despre Nasterea Maicii Domnului. Acest eveniment este relatat numai de Traditia Bisericii, consemnata in cartile de cult si in unele scrieri, precum Protoevanghelia lui Iacov, din secolul al II-lea. Din Sfanta Traditie stim ca parintii Maicii Domnului erau Dreptii Ioachim si Ana. Ei erau sterpi si inaintati in varsta, dar isi doreau un copil. Ioachim era din semintia lui Iuda, iar Ana din semintia lui Levi, fiind fiica preotului Matan si a sotiei lui, Mariam. Erau in varsta si, fiind lipsiti de copii, erau priviti de ceilalti ca blestemati. Odata, din aceasta pricina, dreptului Ioachim i-au fost refuzate darurile aduse la templu. De aceea el a zis catre sotia sa, Ana: Ma duc la munte si acolo voi posti si ma voi ruga lui Dumnezeu sa ne daruiasca un copil. Apoi a plecat in pestera Prorocului Ilie de la Hozeva. Iar Ana se ruga lui Dumnezeu cu durere si cu multe lacrimi acasa, zicand: Doamne, Atottiitorule, Cel ce numai cu cuvantul ai facut cerul si pamantul si toate cate se vad; Cel ce ai zis fapturilor Tale sa traiasca si sa se inmulteasca; Cel ce ai binecuvantat pe Sarra, sotia lui Avraam si ea a nascut pe Isaac la batranete si ai daruit Anei fiu pe Samuel prorocul, da-mi si mie roada pantecelui si nu lasa sa fiu de ocara intre oameni, ca, de voi naste fiu sau fiica, il voi inchina Tie cu toata inima si-l voi da sa slujeasca in biserica slavei Tale. Arhanghelul Gavriil s-a aratat apoi fiecaruia dintre ei, spunandu-le ca rugaciunea lor nu a fost trecuta cu vederea si ca Dumnezeu le va trimite binecuvantarea Sa. Tot el le-a vestit ca acest prunc se va umple de Duh Sfant si va fi un vas ales lui Dumnezeu. Sfantul Ioan Damaschin spune ca firea celor doi s-a biruit prin har si a ramas supusa acestuia. Nu a luat-o inaintea harului. A asteptat neroditoare, pana cand harul a inflorit rodul. Astfel, desi nascuta in chip firesc din Dreptii Ioachim si Ana, Maica Domnului a fost si rodul rugaciunilor, facute cu lacrimi si cu frangerea inimii, de catre parintii ei, un rod al indurarii lui Dumnezeu, un copil dorit, cerut si dobandit prin rugaciune. Un copil cu o chemare dumnezeiasca: chemarea de a fi mama care a dat trup de om lui Dumnezeu-Fiul, Mantuitorul nostru Iisus Hristos. Parintii i-au pus numele Maria, care inseamna Doamna sau Stea, aratand mai inainte stralucirea vredniciei ei de Maica a Stapanului tuturor. La implinirea varstei de trei ani, parintii si-au implinit fagaduinta si au...