S-a intamplat in 25 septembrie 1872: A fost inaugurata Gara de Nord din Bucuresti. Povestea Garii de Nord din Bucuresti ia nastere pe 10 septembrie 1868, cand, in prezenta domnitorului Carol I se aseaza prima piatra de temelie a cladirii. Gara este inaugurata pe 25 septembrie 1872, cand se deschide circulatia feroviara pe linia Roman-Galati-Bucuresti-Pitesti. []The post S-a intamplat in 25 septembrie 1872 appeared first on Jurnal Spiritual.

S-a intamplat in 25 septembrie 1872 was first posted on septembrie 25, 2020 at 1:34 am. 2020 Jurnal Spiritual. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.comS-a intamplat in 25 septembrie 1872: A fost inaugurata Gara de Nord din Bucuresti. Povestea Garii de Nord din Bucuresti ia nastere pe 10 septembrie 1868, cand, in prezenta domnitorului Carol I se aseaza prima piatra de temelie a cladirii. Gara este inaugurata pe 25 septembrie 1872, cand se deschide circulatia feroviara pe linia Roman-Galati-Bucuresti-Pitesti. La inceput, statia primeste numele de Gara Targoviste-Calea Grivitei de astazi purta, pe atunci, numele de Calea Targovistei. Un amplu teren, proprietatea boierului Dinicu Golescu, se afla de-a lungul Caii Targoviste (numita Calea Grivitei din 1878), si care i-a fost dat de zestre fiicei sale casatorita cu secretarul Legatiei Marii Britanii, Effigham Grant (nume ce-l va purta viitorul pod). Atunci cand parti din acest teren au fost scoase la vanzare, statul roman a cumparat o buna parte din ele in vederea construirii unei gari care, trebuia sa lege Capitala de nordul tarii (pentru partea de sud exista Gara Filaret). Fosta proprietate a boierului Dinicu Golescu se afla, la acea vreme la marginea orasului. Cladirea garii, alaturi de peroane si linii, a fost construita dupa planurile Ministerului Lucrarilor Publice, de Consortiul Stroussberg, si a purtat, la inceput, numele de Gara Targovistei. In anul urmator, Consortiul a dat faliment, iar statul a cumparat actiunile sale. Astfel, a devenit principalul proprietar al zonei garii si al liniilor adiacente, infiintand, totodata, un Consiliu pentru administrarea sa. Abia, in 1888, cand a avut loc prima reabilitare a garii, numele sau a devenit Gara de Nord. Cladirea de calatori avea parter si etaj, si era formata dintr-un pavilion central cu doua turnuri care exista si astazi. Fatada principala era orientata de-a lungul Caii Targoviste. Intrarea se facea direct din Calea Targovistei, si, in fata, era o gradina cu o alee centrala numita curtea calatorilor . In...