Aceasta este porunca Mantuitorului pentru orice crestin adevarat, luptator si biruitor. Cu atat mai mult un ostas al Domnului trebuie sa fie incins cu aceasta sabie . Apostolul Pavel a folosit asemanarea cu sabia pentru ca atunci nu erau pusti. Sabia era arma de lupta. Noi vom zice deci ca un ostas al Domnului (cititor de []Aceasta este porunca Mantuitorului pentru orice crestin adevarat, luptator si biruitor. Cu atat mai mult un ostas al Domnului trebuie sa fie incins cu aceasta sabie .

Apostolul Pavel a folosit asemanarea cu sabia pentru ca atunci nu erau pusti. Sabia era arma de lupta. Noi vom zice deci ca un ostas al Domnului (cititor de carte) fara sabia cuvantului biblic este un soldat fara pusca. Ce biruinta ar putea avea un astfel de soldat?Cand eram in scoala suferintelor de la Geoa giu, m-a cercetat un frate ostas care venea de departe, de prin Moldova. Imi spunea ca umbla prin tara sa-si cerceteze fratii si sa vesteasca Oastea Domnului. Ce bucurie pe mine!Dar ce intristare, pe urma, cand am aflat ce fel de arme avea. Avea plina trai sta de: Epis tolii cazute din cer , Cele 12 vami , o gramada de Visuri si alte carti infricosate . De Biblie nici vorba, iar de cartile Oastei abia daca auzise. O, dragul meu, i-am zis, crezi ca poti face ceva izbanda cu astfel de arme? Intoarce-te acasa si te pune pe cititul Bibliei si al cartilor de la Oastea Domnului.

Zece ani de Oaste! Sosit-a vremea sa ne trecem in revista Oastea, sa vedem cum suntem echipati. Caci cu ostasi multi, dar neinarmati, tot n-am facut nimic. Sosit-a vremea ca orice ostas adevarat sa fie imbracat si sa se imbrace cu armatura de la Efeseni, cap. 6. Sosit-a vremea sa scoatem pustile si sabiile de lemn din fronturile noastre. Caci de aceste arme vrajmasul diavol nu se inspaimanta si nu se teme. Vazut-ati craii, pe la Craciun, cum se rastesc si isi incruciseaza sabiile. Dar lumea zambeste de lupta lor, pentru ca sabiile lor sunt de lemn, hainele, de hartie si coifurile, de carton. Sa ne pazim, ca nu cumva si noi sa devenim niste astfel de crai cu sabii de lemn. Caci si aceasta este una din primejdiile de care trebuie ferita Oastea Domnului!Zece ani de Oaste! Incingeti sabia cuvantului biblic, iubiti frati ostasi! Fiecare luptator din Oas tea Dom nului, care stie carte, sa aiba cel putin Noul Testament cu psalmi. Aceasta este sa bia cu care un ostas al Domnului trebuie sa fie incins in toata vremea si in tot locul. Aceasta este arma fara de care un ostas cititor nu poate fi un ostas adevarat. Cu Noul Testament in buzunar si in inima, iubiti frati ostasi! Fiecare sa stie si sa invete a manui aceasta arma, dupa puterea lui.

Cel ce n-are sabie sa-si vanda haina si sa-si cumpere zicea Mantuitorul (Lc 22, 36). Dar pentru sabia aceasta nu e chiar de lipsa ca omul sa-si vanda haina. Cu 40-50 de lei se poate cumpara un Noul Testament cu psalmi. Iar cand si cel mai sarac om poate afla si da sute de lei la un an pentru tutun trebuie sa se afle si 40-50 de lei pentru sabia Cuvantului lui Dumnezeu.

O, ce sabie minunata este aceasta! Cuvantul lui Dumnezeu e numit si sabia Duhului Sfant (Ef 6, 17).

Ce numire potrivita! Aici este locul a se cauta si explica puterea ce o are Cuvantul lui Dumnezeu. Prin el taie si lucreaza Duhul Sfant. Prin Duhul Sfant ne vin toate darurile cerului de sus. Prin Duhul Sfant vine si puterea ce o are Cuvantul lui Dumnezeu.

Cuvantul lui Dumnezeu este sabia Duhului Sfant; o sabie sfanta si binecuvantata ce ni se da in dar. Fara sabia aceasta nu se pot purta lupte si biruinte de mantuire sufleteasca.

Ce frumos spune acest a devar o istorie din Biblie!Iudeii, pu tini si neinar mati, erau stram torati din toate partile de vrajmasi multi si tari. Atunci, un viteaz de-al lor, Iuda Macabeul, a inceput a incuraja poporul, zicand: Nu va temeti! Am a vut un vis de la Dumnezeu L-am vazut in vis pe Onia, cel ce fusese arhiereu, om bun, cuvios, cucernic; cu mainile intinse, se ruga pentru noi Dupa aceea, s-a aratat Ieremia proorocul, care si-a intins dreapta si mi-a dat o sabie de aur, zicand: Ia aceasta sfanta sabie, care este un dar de la Dumnezeu, prin care vei surpa pe vrajmasi . i ne spune Biblia ca iudeii au biruit, astep tand de la cel Atotputernic biruinta si ajutor . Au biruit cu sabia cea de aur ce li se aratase din cer (II Mac cap. 15).

Ce istorie mult-spunatoare este aceasta pentru orice crestin luptator si biruitor! Ce mult-spu natoare este si pentru noi, ostasii Domnului! In lupta mantuirii, cerul de sus ne imbie si noua o sfanta sabie , care este Cuvantul lui Dumnezeu. Cu a ceasta sabie se castiga luptele si biruintele mantuirii. Armele luptei noastre nu sunt omenesti, ci puternice, de la Dumnezeu (II Cor 10, 4). Daca armele noastre ar fi omenesti, am cadea batuti la prima ciocnire cu marele vrajmas, caruia i s-a dat sa faca razboi cu cei din semintia femeii (Apoc 12, 17). Noi insa avem sabia Duhului Sfant si celelalte arme de la Efeseni, cap. 6, care ne asigura biruinta.

O, ce sabie sfanta si binecuvantata este sabia cuvantului biblic, sabia Duhului Sfant!Viu este Cuvantul lui Dumnezeu si lucrator, mai taietor decat orice sabie cu doua taisuri; patrunde pana acolo ca desparte sufletul si duhul, incheieturile si maduva, judeca simtirile si gandirile inimii (Evr 4, 12). Aceasta este puterea cuvantului biblic. Sabia lui sabia Duhului Sfant patrunde pana la despartirea omului duhovnicesc de cel lumesc, a omului celui nou de omul cel vechi. Ea taie fara crutare in orice compromis cu lumea si cu pacatul. Cuvantul lui Dum nezeu nu sufera nici un fel de invoiala si de impacare cu pacatul.

Intr-o carte de Teologie morala (Dr. Alex. Nic., Blaj) am citit ca pacatul betiei e impartit in trei clase, cam asa: clasa prima e starea cand omul e in curaj , in veselie , si asta ar fi un pacat mai mic. Clasa a doua, cand omul e beat, dar totusi se mai poate tine pe picioare si are cunostinta de el. Iar clasa a treia, cand omul a cazut sub masa; iar pacatul e masurat dupa aceste trei clase.

Cuvantul lui Dumnezeu nu face niciodata asa. Pacatul, oricat de mic ar fi, e pacat, e otrava ce infecteaza sufletul. Cand beatul e in veselie , de regula, atunci injura si are chef de bataie. Cand a ajuns sub masa nu mai poate face nimic.

Preotul T. Lazescu din Moldova, dezaproband miscarea noastra contra dansurilor, dadea urmatoarea regula (in revista eparhiala Cronica Romanului ): Cel ce joaca bine face; iar cel ce nu joaca, si mai bine. Adica ii deschizi larg usa pacatului si pe urma iar cauti s-o mai inchizi.

Cuvantul lui Dumnezeu nu face niciodata asa. El tranteste usa, el incuie usa de tot in fata pacatului.

Pacatul e pacat, oricat de mare sau de mic ar fi. El trebuie distrus cu desavarsire. i sabia cuvantului aceasta o face. Ea taie si intr-o buba mica de pacat tot atat de necrutator ca intr-o rana veche si grea. Ea taie pana starpeste raul cu totul....