Ca toti sa fie una, dupa cum Tu, Parinte, intru Mine si Eu intru Tine, asa si acestia in Noi sa fie una (Ioan 17, 21). Domnul Iisus, in Rugaciunea Sa, scoate in evidenta cel mai clar dorinta si planul lui Dumnezeu cu privire la noi, oamenii. Doua lucruri observam aici pentru care Mantuitorul a []Ca toti sa fie una, dupa cum Tu, Parinte, intru Mine si Eu intru Tine, asa si acestia in Noi sa fie una (Ioan 17, 21).

Domnul Iisus, in Rugaciunea Sa, scoate in evidenta cel mai clar dorinta si planul lui Dumnezeu cu privire la noi, oamenii. Doua lucruri observam aici pentru care Mantuitorul a venit: Tata, Te-am facut cunoscut pe Tine oamenilor, iar pe noi, oamenii, sa ne faca partasi Dumnezeirii.

Deci cea dintai conditie a acestei partasii este sa-L cunoastem cu adevarat pe Tatal. i aceasta este viata vesnica: Sa Te cunoasca pe Tine, singurul Dumnezeu adevarat, si pe Iisus Hristos pe Care L-ai trimis (v. 3).

A doua conditie pentru ca sa devenim partasi Dumnezeirii este unitatea intre noi: cum Tu, Tata, esti in Mine si Eu in Tine, asa si ei sa fie UNA in Noi.

UNA in Noi inseamna unitatea in acelasi Duh, in aceeasi credinta, in acelasi fel de marturisire. Oricine nu indeplineste aceste conditii refuza a fi partas Dumnezeirii. Dumnezeu nu poate fi impartit, pentru ca atunci nu ar mai fi Dumnezeu. Dupa cum soarele care este lumina, caldura si putere, daca i s-ar lua sau separa una din aceste componente nu ar mai fi soare si nu ar mai da viata pe pamant, la fel este si cu Dumnezeu. Deci Domnul Iisus nu a venit doar sa ne izbaveasca de pacat, adica de moartea vesnica, ci si ca sa ne faca partasi Dumnezeirii, adica mostenitori ai vietii vesnice, iar asta se poate numai dupa ce am fost curatiti de pacatele noastre, intrand apoi in aceasta unitate in Hristos, in aceasta sudura la alb, cand oricati am fi toti devenim UNA.

Oricine incearca pe alte cai sa ajunga in Viata Vesnica risca sa-i fie credinta si ostenelile zadarnice, dupa cum este scris: Sunteti mantuiti doar daca tineti asa cum v-am propovaduit, altfel degeaba ati crezut (I Cor 15, 2). Aceasta unitate in Hristos El a numit-o Biserica Sa sau Trupul Sau, al carui cap este El. Deci Biserica este in Hristos si Hristos este in Biserica, precum Fiul este in Tatal si Tatal in Fiul. Asa a vrut Domnul ca, dupa ce ne curata si ne vindeca de ranile pacatelor, sa ne faca madulare vii, sanatoase, ale Trupului Sau.

Ma indrept acum, cutremurat, spre toti acei care, cu multa usurinta, au fragmentat si mai fragmenteaza inca TRUPUL LUI HRISTOS, spunand: mana asta, piciorul sau ochiul asta au inceput sa creeze probleme, dureri, deci Afara cu ele! Fratii mei, nu uitati ca este Trupul lui Hristos. Daca ar fi vorba de trupul vostru, oare chiar asa cu usurinta ati renunta la o mana, la un picior, la un ochi etc.? Sau ati incerca toate doctoriile, ati alerga in toate partile hotarati a da orice si oricat pentru a le salva? i doar dupa ce ati ajunge la convingerea deplina ca...