Prima vorbire a fratelui David Balauta de la nunta de la Leorda 26 iulie 1981 In Numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Amin. M-am gandit sa vorbesc ceva in legatura cu un verset din Epistola Apostolului Pavel catre Coloseni 2, 10. Citesc numai acest verset, pentru scurtimea timpului: Voi aveti totul []Prima vorbire a fratelui David Balauta de la nunta de la Leorda 26 iulie 1981In Numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Amin.

M-am gandit sa vorbesc ceva in legatura cu un verset din Epistola Apostolului Pavel catre Coloseni 2, 10. Citesc numai acest verset, pentru scurtimea timpului: Voi aveti totul deplin in El, Care este capul oricarei domnii si stapaniri .

Noi, care cunoastem Cuvantul lui Dumnezeu, stim despre cine vorbeste; cine este acest El : este Domnul Iisus Hristos. Deci in Domnul Iisus Hristos cel Rastignit noi avem totul deplin, adica tot ceea ce cuprinde lucrarea mantuirii noastre, asa cum indica si anumite versete care spun: in El avem rascumpararea , in El avem iertarea pacatelor, prin sangele Lui , in El avem sfintirea . La I Corinteni 1, 30 spune ca El este sfintirea noastra, El este neprihanirea noastra. i mai sunt ele multe versete, le stiti fratiile voastre Deci pe toate le avem in Domnul Iisus Hristos, Cel ce S-a rastignit, adica Cel Rastignit.

De aceea, El a ajuns sa fie punctul principal de unde a inceput credinta aceasta noua si mantuirea tuturor oamenilor, si salvarea lor: si a celor care erau in iad, si a celor care erau pe pamant, si a celor care sunt astazi, si a tuturor, pana la sfarsit. Toti sunt mantuiti, fratilor si surorilor. i voi sunteti mantuiti. Toti sunteti mantuiti. i toata lumea este mantuita, de la moartea lui Iisus Hristos Domnul nostru. Pentru ca El ne-a iertat pacatele. Asa scrie: El ne-a mantuit . Fara conditii. In El s-a facut aceasta lucrare, pentru ca nu se putea face in alt chip. Dumnezeu L-a trimis pe El, pe Fiul Sau Cel Unul Nascut, imbracat in puterea dumnezeiasca si omeneasca, fiindca a fost om ca noi, ca sa faca aceasta lucrare mare, sa ne mantuiasca. i El ne-a mantuit! Nu pentru faptele facute de noi in neprihanire, nu prin lege, prin nici o lege. Caci spune la Romani 3, 20: Acum s-a aratat o neprihanire pe care o da Dumnezeu fara lege . Fara legea de atunci si fara legea de astazi. Ei, cum asta? Da, asa este. i, ca este asa, Scriptura ne-o dovedeste si ne spune, daca citim cu bagare de seama.

Dar atunci trebuie sa ne legam noi de Domnul Iisus Hristos. Trebuie sa cautam sa avem a face cu El, sa-L cunoastem pe El, sa-L primim pe El, fratilor. Ca El spune asa: Eu sunt usa . Despre ce usa este vorba? Despre usa intrarii la mantuire, in Imparatia lui Dumnezeu, la iertarea pacatelor, la neprihanire, la sfintire, pe care noi intram asa cum suntem, cum ne gasim noi in starea noastra. i acolo facem cunostinta cu Cuvantul lui Dumnezeu, facem cunostinta cu faptele cele bune pe care le-a pregatit Dumnezeu sa umblam in ele, cu toate celelalte lucruri, dar mai intai am facut cunostinta cu El. Este normal acest lucru. Facem cunostinta cu pocainta adevarata, cu dezbracarea de omul cel vechi. Toate acestea, doar dupa ce L-am primit pe El; dupa ce am intrat pe usa, fratilor si surorilor.

Deci El este intai, El este cheia. In El este iertarea, in El este mantuirea si in El este si pedeapsa. Tot El este si Judecatorul. Cine nu L-a primit pe El, mantuirea a pierdut-o, mantuirea n-o mai are. Dar o avea si ar fi putut sa intre si el. Dar daca n-a vrut sa-L primeasca pe Hristos Ori n-a stiut, ori n-a cunoscut, si atunci sunt alte criterii, pentru acei oameni care n-au stiut. Dar pentru noi nu ramane altceva, mai ales ca avem atata cunostinta, decat sa-L primim pe El. Pe El, cel Rastignit, asa cum spune Sfantul Apostol Pavel: N-am vrut sa stiu nimic altceva intre voi, decat pe Iisus Hristos si pe El Rastignit . Dar Sfantul Pavel le-a vorbit multe lucruri, fratilor. Le-a dat multe sfaturi (a scris paisprezece epistole si poate multe altele ar fi putut scrie, din cate a invatat). Dar toate acestea erau spuse acelora care-L primisera pe Hristos sau se presupunea ca L-au primit pe Hristos. Pentru ca a crede in El inseamna a-L primi pe El. i, odata ce s-a facut acest lucru, incepe schimbarea ta si schimbarea mea, si schimbarea noastra. i vine dezgustul de tot ceea ce era firesc si lumesc, si pamantesc si vine celalalt gust, duhovnicesc, care duce la sfintire, care duce la pace, care duce la mantuirea sufletului. i se pastreaza mantuirea in felul acesta, daca avem toate in El.

Dar, bine, va zice cineva, dar omul trebuie sa faca si fapte. Da, e normal sa trebuiasca si fapte. De ce mai trebuie fapte? De ce dumneata si eu, si oricare facem altoirea vitei de vie, facem altoirea diferitilor pomi, chiar si a florilor, a trandafirilor? Ca sa ne dea flori mai frumoase, sa ne dea roade bune, caci celelalte nu erau bune. i atunci prin operatia aceasta pe care o cunoastem cu totii, pomul acesta cu radacina si cu fructe rele va da roade bune. E normal acest lucru.

Dar copacul acesta, pomul acesta n-are nici un merit. Ce merit sa aiba el? Ca meritul pe care l-a avut el a fost roadele rele. Acelea s-au lepadat si s-au aruncat. i acum rodeste datorita mladitei aceleia care s-a pus in el. i seva, si hrana pe care si le trage el prin radacina aceasta veche da roadele acelea. In el nu se mai gasesc de-acum incolo roadele cele vechi. i la aceasta se refera cuvantul care spune, la I Ioan 3, 9: Cei nascuti din Dumnezeu nu mai pacatuiesc .

Ei, dar noi mai pacatuim, fratilor. Daca mai putem pacatui si mai putem face pacate tot asa cum le faceam inainte si cum se fac in jurul nostru, atunci nu suntem nici nascuti din nou si nici n-am intrat pe usa. Nici n-am intrat pe usa, fratilor! Am primit Cuvantul lui Dumnezeu, cunoastem Cuvantul lui Dumnezeu, ne place sa-l auzim, dar nu ne putem pocai. Ca fara El nu se poate face nimic, asa spune El: Ramaneti in Mine , daca ati intrat; si: Veniti la Mine . Daca am intrat si daca am venit, El spune (in Ioan 15): Ramaneti in Mine si Eu voi ramane in voi. Caci cine ramane in Mine si in cine raman Eu aduce multa roada . i roada buna. Caci fara Mine nu puteti face nimic din aceste lucruri. Rele putem face destule, dar bune nu putem face.

De aceea noi trebuie sa-L cunoastem pe El. Cand L-am primit pe El, atunci se cunoaste. Atunci cunosti gustul unei mancari, cand ai mancat-o, cand ai gustat din ea. Cand te uiti la ea, dar n-ai gustat-o, nu stii cum este la gust, or, asta-i important. Cand te uiti la ea e frumoasa la infatisare, dar cand ai gustat-o, atunci stii cum este. Daca noi am gustat...