din vorbirea fratelui Ioan Opris la nunta de la Resita 16 septembrie 1973 Fratilor iubiti, surori scumpe si dragilor miri! () Slavit sa fie Domnul! Iata cum ne uneste Dumnezeu! Iata ce face Dumnezeu, in marea Lui dragoste si-n nespusa Lui indurare fata de fiinta aceasta. Aceasta care, de multe ori se pierde-n Univers. []din vorbirea fratelui Ioan Opris la nunta de la Resita 16 septembrie 1973Fratilor iubiti, surori scumpe si dragilor miri! () Slavit sa fie Domnul!Iata cum ne uneste Dumnezeu! Iata ce face Dumnezeu, in marea Lui dragoste si-n nespusa Lui indurare fata de fiinta aceasta. Aceasta care, de multe ori se pierde-n Univers. Dar in fata lui Dumnezeu are o valoare pe care noi nu ne-o putem nici macar inchipui.

Cei ce v-au vorbit mai inainte, pana acum patru, poate ati vrea sa stiti cine au fost. Nu vi-i spun cu numele; dar, ce pot, va spun: v-a vorbit un preot; v-a vorbit o doctorita (a spus o poezie); v-a vorbit apoi un frate veteran (batran in Lucrare si batran de ani); si-apoi v-a vorbit un frate care strange copilasii in jurul sau si tineretul ca pe niste flori de mare valoare. Mereu, mereu ii place sa vada acest buchet si sa le vorbeasca despre Dumnezeu, si sa le cante. Cine va mai vorbi de-aici incolo nu stiu Domnul stie! i-acum vom incerca, cu voia lui Dumnezeu, sa spunem ceva din Sfantul Sau Cuvant. Citim in Evanghelia Sfantului Luca, cel care era si el doctor si evanghelist, si apostol. Cel care l-a insotit pe Cleopa spre Emaus. i zice asa la capitolul 21 cu versetul 34: Luati seama la voi insiva, ca nu cumva sa vi se ingreuieze inimile cu imbuibare de mancare si bautura si cu ingrijorarile vietii acesteia si astfel ziua aceea sa vina peste voi fara veste, ca un lat. Caci asa va veni peste toti cei ce locuiesc pe toata fata pamantului. Vegheati, dar, in tot timpul si rugati-va, ca sa aveti putere sa scapati de toate acestea care se vor intampla si sa stati in picioare inaintea Fiului Omului. Ziua, Iisus invata pe norod in templu, iar noaptea iesea si manea in muntele care se cheama muntele Maslinilor. i tot norodul venea dis-de-dimineata la El in templu, ca sa-L asculte .

Iubitilor, primele cuvinte spun asa: Luati seama la voi insiva . i, din nefericire, nu vorbim de cei din afara, din lume. Vorbim de fratii nostri si de surorile noastre. Ca unii, in loc sa ia seama la ei insisi, iau seama la altul: ce face altul, cum se comporta altul, cum vorbeste altul. Aproape ca ar vrea sa stie si ce gandeste semenul sau; ca sa-l vorbeasca, eventual, de rau. Aici spune: Luati seama la voi insiva ; nu la vecinul tau, nu la semenul tau, nu la aproapele tau, nu la colegul tau, nu la insotitorul tau. Ci la tine insuti ia seama. La tine! Luati seama la voi insiva, ca nu cumva sa vi se-ngreuieze inimile cu-mbuibare de mancare Sa se-ngreuieze inimileInima se-ngreuiaza? Stomacul, da! Pardon de expresie, burta, da, se-ncarca cu mancare si cu bautura. Nu prea, la mesele noastre Ca aici asa sunt facute; cu mare sfintenie se pune pe masa. i cu mare grija. Ca sa scapam macar de latura cea dintai: de-mbuibare De-mbuibare, in ce priveste mancarea si bautura. La noi nu sunt imbuibari, la mesele noastre. Dar sa avem grija, ca noi mai avem si alte mese, nu numai astea din adunare. Nu numai masa ce ni se-ntinde in biserica. Nu! Noi avem si masa noastra personala, de-acasa. Ce mai facem acolo, numai noi stimSa nu se-mbuibeze inimile voastre cu mancare si cu bautura. De ce zice inimile . Pentru ca toate sucurile din stomac: si din mancare, si din bautura, din orice, le primeste inima si-apoi...