Sf Ioan Maximovici – Încercările iudeilor și ale ereticilor de a necinsti pururea-fecioria Maicii Domnului
S-au aflat chiar talmacitori iudei (Aquila, Symmachus, Theodotion) care au alcatuit traduceri noi, in elina dupa cartile Vechiului Testament, traduceri in care binecunoscuta proorocie a lui Isaia (Isaia 7, 14) zicea: Iata, tanara va lua in pantece . Acesti talmacitori spuneau ca intelesul cuvantului ebraic Aalma este tanara si nicidecum fecioara , asa cum gresit s-a pus in Septuaginta (a celor saptezeci), unde acest verset spune: Iata, Fecioara va lua in pantece .
Prin aceste noi traduceri doreau sa arate ca, in urma unei traduceri gresite a cuvantului Aalma gandirea crestina atribuia Mariei ceva ce era cu neputinta nasterea fara samanta, cand de fapt nasterea lui Hristos nu a fost defel diferita de a celorlalti oameni.
Oricum, stradania diavoleasca a noilor traducatori a fost data pe fata, deoarece comparandu-se o multime de versete din Sfanta Scriptura s-a vazut lamurit ca intelesul cuvantului Aalma este cu siguranta acela de fecioara . i intr-adevar, nu numai iudeii, ci chiar si paganii, luandu-se dupa propriile traditii si dupa numeroase profetii asteptau ca Rascumpara tonii lumii sa se nasca dintr-o Fecioara. Iar Evangheliile arata limpede ca Mantuitorul Iisus a fost nascut de catre o Fecioara.
Cum va fi aceasta, de vreme ce eu nu stiu de barbat? a intrebat Maria care fagaduise sa-si pastreze fecioria pe Arhanghelul Gavriil, cel care-i vestise nasterea lui Hristos. i raspunzand, ingerul i-a zis: Duhul Sfant Se va pogori peste tine si puterea Celui Preainalt te va umbri; pentru aceea si Sfantul care Se va naste din tine, Fiul lui Dumnezeu Se va chema (Luca 1,34-35)Mai tarziu, ingerul i s-a aratat si dreptului Iosif, care voia sa o lase pe Maria in ascuns, vazand ca aceasta a zamislit ftra sa fi cunoscut nunta. Iar acestuia, Arhanghelul Gavriil i-a zis: Nu te teme a lua pe Maria, logodnica ta, ca ce s-a zamislit Intr-Insa este de la Duhul Sfant , amintindu-i proorocia lui Isaia, cum ca Fecioara va lua in pantece (Matei 1, 18-25).
Toiagul lui Aaron care a inmugurit, muntele umbrit din care s-a desprins piatra vazuta de Nabucodonosor in primul vis talcuit de Proorocul Daniil, poarta inchisa pe care a vazut-o Proorocul Iezechiil si multe alte proorocii din Vechiul Testament au preinchipuit nasterea din Fecioara. Asa cum la inceput Adam a fost creat de Cuvantul lui Dumnezeu din pamant nelucrat si neatins inainte, tot asa, si acum Cuvantul lui Dumnezeu i-a luat trup dintr-un pantece feciorelnic, Fiul lui Dumnezeu devenind Adam cel Nou, ca astfel sa indrepte caderea in pacat a lui Adam cel dintai (Sfantul Irineu al Lionului, Cartea a lll-a).
Nasterea cea fara de samanta a Mantuitorului a fost si este tagaduita doar de catre cei ce tagaduiesc Evanghelia, de vreme ce Biserica lui Hristos il marturiseste pe Acesta ca fiind intrupat de la Duhul Sfant si din Fecioara Maria . Dar Nasterea Sa din cea pururea Fecioara a fost si este piatra de poticnire pentru cei ce se numesc pe sine crestini si care nu sunt smeriti cu duhul si nu se nevoiesc pentru a avea o viata curata. Curatia vietii Maicii Domnului a fost o dojana pentru cei necurati la cuget. Deci, pentru a se arata ca sunt crestini nu au indraznit sa tagaduiasca faptul ca Mantuitorul S-a nascut din Fecioara, dar au inceput...