Mişcarea minţii împotriva firii, după fire şi mai presus de fire
Ne puteti spune cate ceva despre miscarea mintii impotriva firii, dupa fire si mai presus de fire? spuse Parintele Filip. Cred ca ne-ar ajuta sa vedem mai limpede toate lucrurile pe care ni le-ati spus pana acum. Sfintii Parinti s-au ocupat de toate aspectele vietii duhovnicesti. i fiindca socoteau camintea este subiectul [] Ne puteti spune cate ceva despre miscarea mintii impotriva firii, dupa fire si mai presus de fire? spuse Parintele Filip. Cred ca ne-ar ajuta sa vedem mai limpede toate lucrurile pe care ni le-ati spus pana acum. Sfintii Parinti s-au ocupat de toate aspectele vietii duhovnicesti. i fiindca socoteau camintea este subiectul principal in ceea ce priveste boala si tamaduirea omului, au vorbit si despre ea.
Sfantul Marcu Ascetul invata ca exista trei feluri de miscare a mintii: potrivnica firii, dupa fire si mai presus de fire*.* Cf. Sf. Marcu Ascetul, Despre cei ce-si inchipuie ca se in-drepteaza din fapte; in Filocalia,ibidem, p. 300. (n. tr.)Mintea se misca impotriva firii atunci cand nu vede dreptatea si pronia lui Dumnezeu, ci serazboieste cu oamenii, crezand ca este nedreptatita. Cu alte cuvinte, mintea care se misca impotrivafirii il paraseste pe Dumnezeu si se raspandeste in zidire prin mijlocirea simturilor. Apoi iiinvinovateste pe ceilalti pentru tot raul din jurul...
Sfantul Marcu Ascetul invata ca exista trei feluri de miscare a mintii: potrivnica firii, dupa fire si mai presus de fire*.* Cf. Sf. Marcu Ascetul, Despre cei ce-si inchipuie ca se in-drepteaza din fapte; in Filocalia,ibidem, p. 300. (n. tr.)Mintea se misca impotriva firii atunci cand nu vede dreptatea si pronia lui Dumnezeu, ci serazboieste cu oamenii, crezand ca este nedreptatita. Cu alte cuvinte, mintea care se misca impotrivafirii il paraseste pe Dumnezeu si se raspandeste in zidire prin mijlocirea simturilor. Apoi iiinvinovateste pe ceilalti pentru tot raul din jurul...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului