Cel mai dârz apărător al lui Iisus cel Răstignit
Citind cu atentie epistolele Apostolului Pavel, prin toate vezi trecand o apriga pornire contra Legii, contra taierii imprejur si contra altor randuieli intrate din Vechiul Testament. Ramai oarecum nedumerit si iti vine sa te intrebi: de ce oare aceasta pornire, caci doar Legea nu era ceva rau in sine si nici celelalte randuieli din Vechiul []Citind cu atentie epistolele Apostolului Pavel, prin toate vezi trecand o apriga pornire contra Legii, contra taierii imprejur si contra altor randuieli intrate din Vechiul Testament.
Ramai oarecum nedumerit si iti vine sa te intrebi: de ce oare aceasta pornire, caci doar Legea nu era ceva rau in sine si nici celelalte randuieli din Vechiul Testament?Dar, adancind epistolele dumnezeiescului apostol, indata afli explicatia.
Pavel il apara pe Iisus cel Rastignit.
Il apara fata de litera Legii din Vechiul Testament.
Cand S-a pogorat Mantuitorul in lume, viata religioasa a iudeilor era plina de randuieli si forme goale.
Era spalarea blidelor pe dinafara (Luca 11, 39).
Litera omorase duhul (II Cor. 3, 6).
O pilda din cele multe:Mantuitorul e mustrat de pazitorii legii pentru ca a vindecat in ziua sambetei o sarmana femeie care de optsprezece ani se chinuia de duhul cel necurat.
Pazitorii legii vedeau aici calcarea Sabatului .
Vedeau litera legii , pentru ca pierdusera duhul ei.
Cum cei dintai crestini erau din randul evreilor, aceasta litera a Legii ameninta si duhul Evangheliei; ameninta temeiul Evangheliei: pe Iisus cel Rastignit.
De aici apriga pornire a Apostolului Pavel contra a tot ce ameninta duhul Evangheliei. In apararea lui Iisus cel Rastignit, Pavel nu cruta nimic si pe nimeni.
Pentru taierea imprejur il infrunta chiar si pe Chifa, apostolul (Gal. 2,11).
Iata, eu, Pavel, va spun ca, daca va veti taia imprejur, Hristos nu va va folosi nimic voi, care va socotiti mantuiti prin Lege, v-ati despartit de Hristos, ati cazut din har V-o spun, eu, Pavel (Gal. 5, 2-5).
Caci, daca mantuirea se capata prin Lege, atunci degeaba a murit Hristos (Gal. 2,21).
In apararea lui Iisus...
Ramai oarecum nedumerit si iti vine sa te intrebi: de ce oare aceasta pornire, caci doar Legea nu era ceva rau in sine si nici celelalte randuieli din Vechiul Testament?Dar, adancind epistolele dumnezeiescului apostol, indata afli explicatia.
Pavel il apara pe Iisus cel Rastignit.
Il apara fata de litera Legii din Vechiul Testament.
Cand S-a pogorat Mantuitorul in lume, viata religioasa a iudeilor era plina de randuieli si forme goale.
Era spalarea blidelor pe dinafara (Luca 11, 39).
Litera omorase duhul (II Cor. 3, 6).
O pilda din cele multe:Mantuitorul e mustrat de pazitorii legii pentru ca a vindecat in ziua sambetei o sarmana femeie care de optsprezece ani se chinuia de duhul cel necurat.
Pazitorii legii vedeau aici calcarea Sabatului .
Vedeau litera legii , pentru ca pierdusera duhul ei.
Cum cei dintai crestini erau din randul evreilor, aceasta litera a Legii ameninta si duhul Evangheliei; ameninta temeiul Evangheliei: pe Iisus cel Rastignit.
De aici apriga pornire a Apostolului Pavel contra a tot ce ameninta duhul Evangheliei. In apararea lui Iisus cel Rastignit, Pavel nu cruta nimic si pe nimeni.
Pentru taierea imprejur il infrunta chiar si pe Chifa, apostolul (Gal. 2,11).
Iata, eu, Pavel, va spun ca, daca va veti taia imprejur, Hristos nu va va folosi nimic voi, care va socotiti mantuiti prin Lege, v-ati despartit de Hristos, ati cazut din har V-o spun, eu, Pavel (Gal. 5, 2-5).
Caci, daca mantuirea se capata prin Lege, atunci degeaba a murit Hristos (Gal. 2,21).
In apararea lui Iisus...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului