In Sfanta Scriptura, Iisus Mantuitorul adeseori ne este infatisat ca Mire, iar Biserica Mireasa Lui. Sa folosim intamplarea fireasca, cand un tanar, dorind a-si alege mireasa, ii propune aceasta unei tinere. Ea va trebui sa raspunda: Da, sau Nu. De raspunsul dat va depinde casatoria lor, viata lor impreuna, sau departarea unuia de altul si []In Sfanta Scriptura, Iisus Mantuitorul adeseori ne este infatisat ca Mire, iar Biserica Mireasa Lui.

Sa folosim intamplarea fireasca, cand un tanar, dorind a-si alege mireasa, ii propune aceasta unei tinere. Ea va trebui sa raspunda: Da, sau Nu. De raspunsul dat va depinde casatoria lor, viata lor impreuna, sau departarea unuia de altul si uitarea. Tot astfel sufleteste. Prin versetul de la Sfanta Evanghelie dupa Ioan 3, 16, Dumnezeu ne adreseaza tuturor declaratia Sa de dragoste si pretuire. i oricine trece pragul vietii acesteia, de la leagan si pana la cea din urma suflare, trebuie sa raspunda: Da, sau Nu cerintelor Sale. De raspunsul dat te vei ferici pe vecii vecilor, sau te vei munci vesnic cu diavolii in imparatia iadului, unde va fi plansul si scrasnirea dintilor (cf. II Tes 1, 8).

Domnul ne iubeste si vrea sa faca din fiecare o biserica aleasa, o mireasa slavita, impodobita cu cele mai alese podoabe sfinte. Din vinovati cum eram, prin harul revarsat asupra Bisericii Sale, sa fim innoiti si sfintiti.

Nu norodul care striga in gura mare L-a rastignit pe Domnul Slavei, nici soldatii Romei, nici Ana sau Caiafa, ci pacatele noastre, ale tuturora. Prin urmare si eu si tu suntem vinovati de omorarea Domnului Iisus. Prin daruirea Sa deplina pe Crucea rastignirii, se adevereste dragostea si puterea ei de negrait. Prin Cruce s-a aratat exprimarea desavarsitei iubiri a lui Dumnezeu. Crucea este singura cale spre mantuire (cf. In 14, 6). Alipirea de Hristos, de Crucea Lui este singura scapare. Numai pacatele depuse la Crucea Lui ne sunt iertate. Altfel, pacatosi ramanem si sub blestemul mortii (cf. Evr 9, 22). Ispasirea este miezul crestinatatii, fara de care nu se intra in viata si nu este salvare.

Cand femeile mironosite s-au dus la mormantul unde fusese pus Iisus, l-au gasit gol, si ingerul le-a zis: Nu este aici, a inviat! Fara Inviere n-ar fi existat mantuire. El a vestit inainte de a fi prins si arestat ca a treia zi va invia (cf. Mt 12, 40). Prin Invierea Domnului Iisus, Dumnezeu-Tatal a primit lucrarea mantuirii noastre desavarsita de El (cf. Rom 4, 25), facand dovada unei drepte judecati.

Puterea Lui atotbiruitoare ne poate izbavi din orice cadere. Psalmistul zice: Chiar daca ar fi sa umblu prin valea umbrei mortii, nu ma tem de nici un rau, ca Tu esti cu mine. Toiagul si nuiaua Ta ma mangaie (Ps 23). Sau cum zicea Sf. Apostol Pavel:...