DOCUMENTAR: 15 ani de la lansarea platformei YouTube
Pe masura ce site-urile de internet dedicate fotografiilor si videoclipurilor apareau in anul 2005, fondatorii YouTube au depistat o problema: era o explozie in ce priveste numarul modalitatilor scumpe sau facile de a inregistra in format video, dar nu exista inca modalitatea de a distribui continutul video.
Chad Hurley a studiat design la Universitatea Indiana in Pennsylvania, iar Steve Chen a urmat studii de cibernetica la Universitatea Illinois in Urbana-Champaign. Dupa absolvirea studiilor, cei doi alaturi de Jawed Karim au inceput sa lucreze la compania PayPal in San Jose, California, unde aveau sa cunoasca multi dintre viitorii lor angajati, conform https://sites.google.com.
Pe 14 februarie 2005, Hurley a inregistrat marca, logo-ul si domeniul YouTube, care a fost activat la 9.13 p.m. ora locala in California. Trei luni mai tarziu, in mai 2005, un grup redus de angajati a lansat versiunea beta a site-ului www.youtube.com.
Jawed Karim, cercetator in stiinta calculatoarelor si cofondator al companiei YouTube, a fost cel care a incarcat primul videoclip, intitulat Me at the zoo, pe platforma la 23 aprilie 2005.
YouTube a primit, in noiembrie 2005, 11,5 milioane de dolari fonduri de la Sequoia Capital pentru dezvoltarea afacerii, conform https://www.engadget.com. O luna mai tarziu, YouTube a devenit in mod oficial o corporatie. Primul birou a fost localizat deasupra unui local de pizza si a unui restaurant nipon in San Mateo, California. Treptat, numarul angajatilor a crescut, spatiile de lucru au devenit tot mai multe, fiind necesara adoptarea unei faze superioare de dezvoltare a intregii idei.
Compania Google a anuntat, in 9 octombrie 2006, propunerea pentru fondatorii YouTube de cumparare a intregii afaceri, la care lucrau 65 de angajati. Era un pret extraordinar pentru acea vreme, respectiv 1,65 miliarde de dolari, conform Associated Press si NBC News.
Acesta este urmatorul pas in evolutia internetului, a declarat seful executiv al Google Eric Schmidt la momentul anuntului achizitiei, potrivit NBC News.
In anul tranzactiei, platforma YouTube avusese, in luna august, 72,1 milioane de urmaritori la nivel international, conform NBC News.
Birourile s-au mutat in San Bruno, California, insa explozia YouTube era abia la inceput.
Reclama companiei Nike, avandu-l in prim plan pe fotbalistul brazilian Ronaldinho, a devenit primul videoclip pe platforma YouTube care atingea, in noiembrie 2005, pragul de 1 milion de vizitatori, potrivit www.thedrum.com.
Videoclipul melodiei Gangnam Style a devenit, in decembrie 2012, primul fisier video incarcat pe YouTube care depaseste pragul de 1 miliard de vizualizari, conform www.billboard.com.
In ianuarie 2008 a fost lansata versiunea mobila a platformei YouTube.
Astazi, YouTube este cea mai extinsa platforma destinata continutului video la nivel mondial si al treilea cel mai vizitat website pe plan international, conform https://sites.google.com.
Platforma, cu peste 2 miliarde de utilizatori activi lunar, reuneste cea mai mare comunitate de distribuire a continutului video la nivel mondial ce include utilizatori, companii de publicitate si peste 10.000 de parteneri, potrivit https://sites.google.com si https://www.omnicoreagency.com. Conform datelor celor de la Google, la fiecare 60 de secunde sunt incarcate 24 de ore de continut video pe YouTube. Pentru a putea viziona sutele de milioane de videoclipuri incarcate pe platforma YouTube ar trebui 1.700 de ani.
Miliarde de utilizatori la nivel mondial au intrat pe cea mai populara platforma de pe mapamond, YouTube, pentru a descoperi si a modela lumea prin intermediul continutului video. AGERPRES/(Documentare - Liviu Tatu, editor: Horia Plugaru, editor online: Alexandru Cojocaru) Sursa foto: www.i.ytimg.com https://i.ytimg.com/vi/QveDZzMwvVQ/maxresdefault.jpg