Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat, vineri, la Cluj-Napoca, ca unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructura feroviara este electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor si a semnat un acord cu primarii din Cluj-Napoca, Oradea si Arad privind sustinerea proiectului in valoare de 7,3 miliarde de lei.

Este o zi importanta pentru Ministerul Transporturilor. Impreuna cu primarii si directorii CFR Infrastructura si Companiei de Drumuri am reusit sa depasim mai multe obstacole in calea implementarii unor proiecte majore de infrastructura din Regiunea de Nord-Vest. Am avut o intalnire de lucru cu primarii din Cluj-Napoca, Oradea si Arad cu care am parcurs proiecte de investitii. Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructura feroviara, un proiect major, este electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor. Am semnat un acord de implementare a acestui proiect cu cei trei primari, care sa oblige toata partile interesate sa se incadreze in termenele asumate, a precizat Lucian Bode.

El spus ca aceasta cale ferata va duce la decongestionarea traficului de la Curtici, unde trec zilnic 1.200 de garnituri de tren de marfa.

Dacia-Renault si Ford mi-au cerut sa rezolvam problema de la Curtici, pentru ca stau trenurile zeci de ore sa treaca granita in Ungaria din diverse motive. Dupa electrificarea caii ferate Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, vom avea cea de-a doua poarta de iesire spre Vest, a mentionat Lucian Bode.

Proiectul este in valoare de 7,3 miliarde de lei, din fonduri europene.

Proiectul prevede reabilitarea liniei de cale ferata Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor pe o distanta de 166 de km, electrificarea liniei pe 160 de km si realizarea unei cai ferate duble pe 88 de km.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, s-a intalnit, vineri, cu trei primari din Alianta Vestului - Emil Boc (Cluj-Napoca), Ilie Bolojan (Oradea) si Calin Bibart (Arad), precum si cu fostul primar al Aradului, Gheorghe Falca. AGERPRES/(A - autor: Marius Septimiu Avram, editor: Oana Popescu, editor online: Adrian D darlat)