din vorbirea fratelui Popa Petru (Batiz) la nunta de la Rediu 14 octombrie 1979 Un frate a amintit mai inainte despre Apostolul Pavel, care spune in Epistola catre Galateni: Evanghelia propovaduita de mine nu-i de obarsie omeneasca, pentru ca n-am primit-o, nici n-am invatat-o de la om . i cu-aceasta invatatura s-a aruncat Apostolul Pavel []din vorbirea fratelui Popa Petru (Batiz) la nunta de la Rediu 14 octombrie 1979Un frate a amintit mai inainte despre Apostolul Pavel, care spune in Epistola catre Galateni: Evanghelia propovaduita de mine nu-i de obarsie omeneasca, pentru ca n-am primit-o, nici n-am invatat-o de la om . i cu-aceasta invatatura s-a aruncat Apostolul Pavel smuls din neamul sau si care traia dupa cea mai ingusta partida a religiunii iudaice s-a aruncat in Biserica Domnului si, ca un erou, a cautat sa ridice numele Domnului Iisus mai presus de orice nume. Mai departe: cand Biserica lui Dumnezeu de-atunci, care a luat fiinta in Ziua Cincizecimii, a fost calcata in picioare de-nvatatori straini, smulsi din poporul iudeu, care tineau obiceiurile si datinile lor, silind pe credinciosi sa se taie imprejur, dupa Legea lui Moise, Apostolul Pavel spune in Galateni capitolul 2: Dupa paisprezece ani (acestea sunt cararile vechi de la intemeierea Bisericii noastre) m-am suit la Ierusalim . Nu singur. Cu Barnaba si cu Tit. Deci indemnat de Biserica, s-a dus sa stabileasca invataturile care pe totdeauna vor ramane o temelia a Bisericii noastre. A luat pe Barnaba si pe Tit si s-a suit la Ierusalim, la cei ce erau stalpii Bisericii: Petru, Iacov si Ioan. S-au consultat cu totii impreuna si, dupa multa rugaciune si prin descoperirea Duhului lui Dumnezeu, au inlaturat invataturile de faramitare si de dezbinare ale oamenilor care-au cautat sa strice temelia pusa de Sfantul Pavel, care spune: Eu, ca un mester zidar, am pus temelia, dar altii cladesc deasupra .

Lucrarea aceasta a pornit cu aceasta lozinca: N-am vrut sa stiu intre voi nimic altceva, decat pe Iisus cel Rastignit. Noi nu suntem teologi. N-avem teologie. Nu intram in dogme, nici in statute; dar noi Il vestim pe Iisus cel Rastignit. Noi scoatem aurul acesta care a fost tavalit veacuri de-a randul in noroi, dar care nu si-a pierdut proprietatea. Dupa cum bucata de aur tavalita-n noroi tot aur ramane ai spalat noroiul si ea nu-si pierde valoarea, asa a fost Iisus cel Rastignit. A fost tavalit in toate lucrurile. Dar prin lacrimile fratilor si ale surorilor, prin rugaciunile noastre, am spalat bulgarul acesta de aur si-am gasit, in tr adevar, ca n-a pierdut nimic din proprietatea lui. i pe acest Iisus cel Rastignit, a pornit aceasta Lucrare sa-L arate tarii si poporului nostru.

N-am vrut sa stiu intre voi nimic altceva, decat pe Iisus cel Rastignit. i astazi invatatura de temelie este Iisus cel Rastignit. Fagaduinta a fost, cum a amintit fratele Petru mai inainte: Va trimit un alt Mangaietor, care va va aduce aminte despre tot ce v-am spus Eu si va va descoperi lucrurile viitoare. Adunarile noastre, intalnirile noastre le-am dorit din suflet si le dorim sa fie in biserica noastra. Am spus aceasta si ierarhilor nostri: Nu intelegem o biserica cu lacate pe ea, ca o puscarie. Nu intelegem ca o biserica numai la trei saptamani sa-si deschida usile. Noi vrem o biserica deschisa oricand pentru noi . Prin jertfele fratilor, au inflorit bisericile noastre si vor inflori. Vrem o biserica deschisa, vrem o Biserica vie. Luptam pentru o Biserica vie. i, cum spune Sfantul Ioan Gura de Aur, dupa [intelesul expresiei] cararile vechi : Un obicei care este bun inalta-l! Un obicei care este rau inlatura-l din viata crestina! .

Ei, fratilor, suntem o minoritate, ca sa inlaturam din bisericile noastre atatea datini pagane care s-au instapanit. Ce cauta bautura la nunti, la ospete? Ce cauta bautura la inmormantari? Ce cauta bautura si alte obiceiuri chiar la botezurile copiilor nostri? Iata ca ne-am paganizat de tot! i noi dorim din toata inima si dorim ca si fratiile voastre sa luptati alaturi de noi. Daca Duhul lui Dumnezeu am spus intretine adunarile noastre, ca El este Invatatorul nostru pentru totdeauna, cand Duhul lui Dumnezeu vorbeste unei adunari si unor frati intr-o adunare un lucru, sa stiti, in Ardeal nu spune una si-n Moldova sa spuna alta. Daca eu va vorbesc romaneste, si cei din Moldova si daca ar fi si din alta parte toti macar sa ia aminte ce am spus. Daca Duhul lui Dumnezeu este Cel care intretine adunarile noastre, El nu vorbeste ca ceilalti, care vorbesc in limbi: la unii intr-un fel, la altii intr-altul. Hristosul nostru are o invatatura clara si limpede. i-adunarile noastre sunt alimentate de Duhul lui Dumnezeu. Noi asa am inteles si-acest lucru l-am pus in practica in viata noastra.

Daca [celor din] poporul Israel patruzeci de ani le-a dat Dumnezeu paine...