Distracțiile, o căutare a fericirii
Draga cititorule, putem noi oare prin distractii sa ajungem la fericirea cea adevarata? Sf. Apostol Pavel ne spune ca un crestin trebuie sa faca diferenta intre libertate si libertinaj, aceste doua lucruri nu trebuie sa fie amestecate, ci separate. Opozitia dintre a fi ingaduit si a fi de folos sugereaza o tensiune intre lege si morala. Ceea ce legea permite poate sa nu fie util noua. Libertatea crestina este libertatea de a-L sluji pe Dumnezeu. Libertatea nu se traduce in libertinaj. Avem toti dreptul de a alege, dar sa nu uitam ca vom raspunde pentru alegerea noastra. Aici se potriveste un verset din cartea Eclesiastului (11, 9): Ce este fericirea? Sau care este adevarata fericire?Daca privim in Predica de pe Munte, de la Sf. Ev. Matei, cap. 5, vedem acolo ce inseamna sa fii fericit cu adevarat. Pentru unii, fericirea e direct proportionala cu bogatia materiala si traiesc sentimente de fericire cand nu simt grija de maine, au bani multi, conturi in banca etc. Pentru cei tineri, de multe ori, fericirea inseamna sa ai haine si masini scumpe si luxoase. Pentru altii inseamna vacante exotice, o cariera stralucita, o functie inalta. Pentru unii fericirea inseamna distractii, petreceri, droguri, bauturi, imoralitate. Cu alte cuvinte, fericirea este pentru satisfacerile lor trupesti. Dar adevarata fericire este cea pe care o traiesti cu sufletul. Este fericirea care iti umple sufletul de lumina, de iubire divina, de pace, de armonie si de bucurie ca roada a Duhului Sfant. Cu alte cuvinte, fericirea adevarata este in Hristos, dar totusi omul vrea sa guste putin si din aceasta viata, altii prefera mai mult distractiile si desfatarile.
Sf. Ioan Gura de Aur a socotit sa scrie impotriva distractiilor lumesti, sub toate formele ei. De ce? De ce distractiile lumesti nu pot aduce fericirea adevarata? Ideile de la care porneste sunt urmatoarele (trei la numar): In primul rand, distractia nu e o atitudine neutra, de cele mai multe ori este asociata cu pacatul, cu imoralitatea, care strica starea sufleteasca a crestinului . Apoi, prin distractie, se risipeste timpul mantuirii . Timpul pentru un crestin este perioada sau intervalul daruit de Dumnezeu pentru mantuire. Timpul daruit de Dumnezeu are un scop precis: salvarea...