Imparatia lui Dumnezeu este in mijlocul vostru, a spus Mantuitorul nostru (Lc 17, 21). Ea se afla in inimile sau in locurile unde este Stapan ascultat, urmat si iubit deplin Domnul Dumnezeu. Este in sufletele cu adevarat credincioase si in adunarile celor cu adevarat ascultatori de Hristos. Este in Bisericile vii, care sunt sfintite si []Imparatia lui Dumnezeu este in mijlocul vostru, a spus Mantuitorul nostru (Lc 17, 21).

Ea se afla in inimile sau in locurile unde este Stapan ascultat, urmat si iubit deplin Domnul Dumnezeu.

Este in sufletele cu adevarat credincioasesi in adunarile celor cu adevarat ascultatori de Hristos.

Este in Bisericile vii, care sunt sfintite si curatite de Duhul Sfant, unde El stapaneste cu luminasi este ascultat cu smereniede catre toti copiii Sai din ele.

Este intre cei doi sau trei adunati in numele lui Iisus (Mt 18, 20).

Este acolo unde El coboara cu dragoste si ramane cu bucurie in cei nascuti din nou, care s-au alipit de Hristos, ajungand un singur duh cu El.

Asa se inteleg lucrurile duhovnicesti.

Cine nu-i nascut din nou vede raul bine si binele rau,iar despre Lucrarea Evangheliei,si despre Imparatia lui Dumnezeu,si despre cei care fac parte din ele zice ca totul este ratacire, ingustime si nebunie.

Fiindca oricine nu este nascut din nou nu poate cunoaste, nu poate primi si nu poate intelege lucrurile Duhului Sfant.

Numai nasterea din nou poate da omului adevarata lor cunoastere.

Cat de simplu si de linistit face Dumnezeu rasaritul si apusul soarelui, cat de frumos face El venirea primaverii si rodirea holdelor!Ce minuni sunt acesteasi cat de frumos si de bland le face si le innoieste zilnic Dumnezeu!Totusi ele raman mereu minuni pentru noi, desi zilnic si repetat le vedem cu aceeasi obisnuinta, dar totdeauna si cu aceeasi infiorare.

Cum se fac toate aceasta?Nu stim. Nu intelegem cum.

E taina lui Dumnezeu.

Dar e asa de minunat si de frumos!Cum se face nasterea din nou?Nu stim. Nu exista explicatie.

Dar se face tot atat de minunat si de frumos cum rodeste pamantul daca primeste samanta in el. i daca cerul ii daruieste ploaie. i asta este o minune.

Toate marile nenorociri, dezbinari si rataciri au venit si vin de acolo ca in lucrarile duhovnicesti s-au bagat oameni firesti,cu vorbiri firesti,cu explicatii firesti,cu interese firesti.

De aici este tot raul si haosul si astazi.

Pacatul face asta si nu versetele Scripturii.

Dar pacatul invinuieste Scriptura.

Nasterea din nou este o taina, este convertirea, schimbarea vietii, este taina pocaintei.

Nu este botezul, ci este altceva decat el.

Nu toti cei botezati sunt nascuti din nou.

Taina nasterii din nou nu vine o data cu botezul, ci de multe ori mult in urma luisi la multi nu vine niciodata.

Dar ea este miezul botezului, intelesul si implinirea lui.

Prin taina sfantului botez devenim membri de drept ai Bisericii.

Numai prin nasterea din nou (taina sfintei pocainte) devenim membri de fapt ai Bisericii, parti vii,madulare vii ale trupului viu al Domnului Hristos.

In acest fel trebuie sa se inteleaga, aici si peste tot unde este scris nasterea din nou, sensul acestui cuvant.

Prin Botez am fost ingropati impreuna cu Hristos, dar prin pocainta, prin nasterea din nou, suntem in credinta, am inviat impreuna cu El (Col. 2, 12).

Prin Botez am fost cufundati in moartea Lui, iar prin credinta (nasterea din nou) ne-am unit cu El intr-o inviere asemanatoare cu a Lui (Rom. 6, 3-5).

Adica dupa ce in Hristos ne-am botezat , pocainta ne este imbracarea in Hristos.

Dupa cum inmormantarea este inainte, iar invierea dupa ea.

Numai impreuna, cele doua taine, Botezul si Nasterea din nou, dau dreptul la mantuire si la viata vesnica in imparatia lui Dumnezeu.

Aceste doua taine nu trebuie confundate una cu cealalta.

Nu trebuie nici amestecate, nici despartite.

Nasterea din nou poate sa vina uneori chiar si mult in urma botezului,dar trebuie neaparat inainte de moarte.

Daca Scriptura nu poate fi desfiintata, atunci fara ele nu este mantuire (In 3, 3).

Dupa cum faptura care se naste nu este fireasca, ci duhovniceasca, tot asa nici felul nasterii nu este firesc.

Daca scopul nasterii nu are nimic firesc, atunci nici mijloacele ei nu pot sa fie firesti,fiindca cel ce se naste nu-i omul firesc, ci-i omul duhovnicesc.

Totul fiind duhovnicesc, duhovniceste trebuie sa fie si inteles,pentru ca numai duhovniceste se poate explica.

Daca Duhul este de natura duhovniceasca, si Apa trebuie sa fie tot de natura duhovniceasca la nasterea duhovniceasca.

Apa este Cuvantul lui...