E nevoie să ne lăsăm să fim ciopliţi, aşa cum se lasă fie lemnul
Spune Sfantul Cuvantul al lui Dumnezeu asa: Vine tineretul Tau, Doamne, la Tine ca roua . Un frate al nostru care acum a plecat la cele vesnice, din comuna Vinerea, judetul Alba (un frate batran, care a plecat la cele vesnice incaruntit, dar si in cele bune slava lui Dumnezeu!), a vorbit odata din acest Cuvantul al lui Dumnezeu: Vine tineretul Tau, Doamne, la Tine ca roua . [Apoi] in surdina, ca la ureche, a spus incet: Ca roua vine, ca roua se duce . Eu a trebuit s-o spun tare, ca altfel n-auzeati. Dar as fi fost cat se poate de bucuros sa va pot spune asa cum numai Dumnezeu poate spune fiecarui cuget, fiecarei inimi deodata.
In urma cu ani multi, tineretului tarii (si mai ales universitarilor) li se spunea: Studentii floarea tarii . Asa li s-a spus. Dar nu li s-a spus pe drept cuvant. Pentru ca cine-si dadea atunci copiii sa si-i faca doctori si ingineri? Chiaburii si boierii. Restul unu la mie. S-a spus ca-i floarea tarii. Or, numai ei erau floarea tarii? Nu era tineretul intregii tari, acela care era pe brazdele plugului, cu mana batatorita sau de sapa, sau de coasa, tinerii care erau cot la cot cu tatal lor? Sau daca n-aveau tata, faceau treaba in locul tatalui lor. Acela nu era floarea tarii? i acela a fost floarea tarii. Poate mult mai floare decat celalalt.
Li s-a spus floarea tarii . Eu as spune altfel. Voi, scumpilor si doritilor, si iubitilor, si dragilor care m-ati ascultat, pe toti v-as face asa o bucatica cat un ou rosu si v-as baga in san, sa va duc cu mine.
Ma bucur nespus de mult, mai ales de tineret. Mai ales de tineret, care este viitorul tarii. Daca nu-i floarea tarii, e viitorul tarii. In voi este nadejdea. Batranii, rand pe rand, se duc. Unii, de seama noastra, de cand nu mai tin umbra printre noi Ca maine am, plecat si noi. Voi ramaneti stalpii. Voi ramaneti nadejdea. Dar sa ramaneti asa cum a spus un frate de la Bucuresti odata, in adunarea din Bucuresti, in urma cu patruzeci, cu cincizeci de ani. A intrat un frate de la Sibiu in adunarea din Bucuresti. i, cand a plecat, ii spune fratelui de baza de-acolo sa-i spunem asa fratelui Grigore Oprisan: Frate Oprisane, dar asa de putini sunteti in Bucuresti? Frate Gheorghe, noi avem adunari in mai multe cartiere. Dar presupunem ca am avea numai aci. i numai acestia am fi toti, cati ne vezi. Noi nu dorim sa fim multi. Suntem multumiti sa fim si putini. Dar am dori din adancul inimii si din strafundul sufletului nostru, acestia cati suntem (chiar daca am fi numai zece), sa fim ca zece stalpi pe care cerul cu incredere sa se rezeme.
Fratele meu care stai tocmai in coltul acela sau dincolo, sau in cealalta margine, sau oriunde te-ai afla, tanar, baiat sau fata, esti un stalp in Biserica Dumnezeului Celui Viu? i-l voi face, zice la Apocalipsa, un stalp in Biserica Dumnezeului Celui Viu . Celui ce va birui ii voi da sa sada cu Mine pe scaunul Meu , zice Domnul Iisus, precum si Eu am biruit si am sezut cu Parintele Meu pe scaunul Lui de domnie .
Ieri stateam de vorba, in acceleratul ce venea de la noi spre Ploiesti, cu multi tineri cu niste soldati, acolo i am vorbit mult si cu un civil. i l-am intrebat: Dumneata spui ca ai facut parte din escorta Republicii? Da. Foarte bine. Era vreo diferenta intre escorta Republicii si escorta regala? Pe aceea n-o stiu, ca era demult. Eu numai acu , de doi, trei ani, am venit acasa. Dar acolo in escorta asta sau garda, mai bine zis, nu escorta Da, da Il alege pe orice om pe orice tanar?Apoi a inceput sa spuna prin cate examene a trecut. i iar il examina, si iar il cantarea, si iar il cerceta, si iar il invata si se uita la studiile lui si asa mai departe. Deci nu toti [pot face parte din aceasta garda]. Nu! Ci trebuie sa fii ales pe spranceana. Trebuie sa fii si destoinic, sa fii si frumos, sa ai si inaltimea i am intrebat: Inaltimea cat trebuie sa fie? De la un metru 74, la 76.
Dragii mei, nu aceasta [nu doresc] sa va pierdeti timpul ascultandu-ma pe mine asemenea lucruri. Dar probabil ca va ganditi si fratiile voastre ca eu vreau sa scot ceva de-aici.
Ca sa faci parte din escorta sau din garda prezidentiala sau regala (in alta tara sunt regi) e o mare cinste; e o mare onoare. Trebuie sa fii selectionat, ales cum spusei pe spranceana.
Dar daca faceai parte din familia regala? Cata onoare era pe tine, pe timpuri? Primeai numele de alteta sa regala sau cutare si cutare Cata cinste nu ti se dadea! La cei mari [li se spunea] majestate; la ceilalti, alteta si asa mai departe. Cinste, mare cinste foarte mare. Toti primeau numele de printi, din toata familia, de-ar fi fost saptezeci de copii, cum a avut Ahab. (Ahab a avut saptezeci de copii. i pe toti cei saptezeci de copii ai lui, Iehu, imparatul care a urmat la tron dupa el, i-a aruncat de la etaj, impreuna cu imparateasa, intr-o curte pardosita cu lespezi de piatra si acolo s-a facut un morman de carne. I-a aruncat de sus.) i acum, iubitilor, ma gandesc: daca faci parte dintr-o familie mare, cata cinste pe tine! Dar Domnul Iisus spune in Apocalipsa, in capitolul 3, un lucru pe care l-am amintit adineaori: Celui ce va birui ii voi da sa sada cu Mine Nu zice alaturi de Mine , in dreapta Mea sau in stanga Mea , cum i-a zis mama fiilor lui Zevedei Domnului Iisus: As vrea ca copiii acestia ai mei, in Imparatia Ta, unul sa stea de-a dreapta Ta si altul de-a stanga Ta . Nu-i cinstea destula! Domnul Iisus spune ca nu de-a dreapta, nici de-a stanga, nici aproape de Mine , nici in anturajul Meu , nici din familia Mea , nici din escorta sau din garda Mea . Celui ce va birui deci tie, frate, tie, sora, care asculti, tie-ti spune si mie (mie mi-a zis mai inainte cu ceva; fratiei tale iti zice acum) ii voi da sa sada cu Mine pe scaunul Meu . Nu in anturajul Meu . Nu sa faca parte din familia Mea sau nu stiu cum Ci sa faca parte din familia copiilor lui Dumnezeu, nascuti nu din carne, nici din sange, nici din voia firii lor, cum zice Evanghelia din ziua de Pasti, ci din Dumnezeu . Nascuti din Dumnezeu. Acestia, care biruie dintre ei, vor sta cu Mine pe scaunul Meu, precum si Eu am stat cu Parintele Meu pe scaunul Lui de judecata.
Fratilor dragi si iubitelor surori! In Cuvantul lui Dumnezeu, in Evrei, capitolul 4, versetul 12, spune asa: Cuvantul lui Dumnezeu este viu si lucrator . Cuvantul lui Dumnezeu e in mana la nenumarati frati! Fie Noul Testament, fie Biblia intreaga, fie una mai mare sau mai bogata. Toti il au. Cel putin, in buzunar. Dar spune ca Cuvantul acesta e viu si lucrator . Auzi, fratele meu? El e viu! i tu il tii mort acolo, nu stie nimeni ca-l ai. Cuvantul lui Dumnezeu este viu si lucrator si mai taietor decat orice sabie cu doua taisuri. Daca o sabie cu un tais trebuie sa stii sa o manuiesti, dar daca e cu doua taisuri? Ea te poate taia si pe tine. i tocmai asta-i scopul sfantului Cuvant al lui Dumnezeu: ca sa-l taie si pe cel ce-l rosteste; pe cel ce-l scoate din gura. Sa taie si inapoi. Sa taie fara de mila in gandurile tale necurate; in cugetele tale spurcate; in faptele tale si in umbletele tale care nu sunt dupa voia lui...