In vremea aceea, un legiuitor oarecare s-a apropiat de Iisus, ispitindu-L pe El si zicand: Invatatorule, care porunca este mai mare in Lege? Iar Iisus a zis lui: Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau cu toata inima ta si cu tot sufletul tau. Aceasta este intaia si marea porunca. Iar a doua este asemenea acesteia: []In vremea aceea, un legiuitor oarecare s-a apropiat de Iisus, ispitindu-L pe El si zicand: Invatatorule, care porunca este mai mare in Lege? Iar Iisus a zis lui: Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau cu toata inima ta si cu tot sufletul tau. Aceasta este intaia si marea porunca. Iar a doua este asemenea acesteia: Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti. Intr-a ceste doua porunci se cuprind toata Legea si Proorocii . i, fiind stransi la un loc fariseii, Iisus i a intrebat: Ce credeti voi despre Hristos? Al cui fiu este? . Al lui David , I-au raspuns ei. i Iisus le-a zis: Cum atunci David, fiind insuflat de Duhul, Il numeste Domn, cand zice: Domnul a zis Domnului meu: ezi la dreapta Mea, pana voi pune pe vrajmasii Tai sub picioarele Tale ? Deci daca David Il numeste Domn, cum este El fiul lui? Nimeni nu I a putut raspunde un cuvant. i din ziua aceea n-a indraznit nimeni sa-I mai puna intrebari. (Matei 22, 35-46)In porunca iubirii de Dumnezeu si de oameni zicea Iisus ca se cuprind toata Legea si toti proorocii . In aceasta porunca se cuprinde si toata Evanghelia, caci si Evanghelia nu este altceva decat dragostea lui Dumnezeu-Tatal si Fiul, descoperita oamenilor pe pamant. Ca sa poti avea dragoste crestina, adevarata, vie si lucratoare, trebuie sa cunosti mai intai si sa afli mai intai dragostea lui Dumnezeu-Tatal fata de noi, fapturile Lui. Izvorul si puterea dragostei noastre este Insusi Dumnezeu, precum asa de bine a spus acest lucru Apostolul Ioan in cuvintele: Intru aceasta este dragostea: nu ca am iubit pe Dumnezeu, ci pentru ca El ne-a iubit pe noi si a trimis pe Fiul Sau ca ispasire pentru pacatele noastre. Daca Dumnezeu ne-a iubit, asa si noi datori suntem sa ne iubim unii pe altii (I Ioan 4, 10-11). Cine nu iubeste pe fratele sau n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire (I Ioan 4, 8). Aceasta invatatura a dragostei crestine a predicat o neincetat Iisus Mantuitorul si pe urma a intarit-o cu insasi Jertfa Sa cea sfanta. Ca pe un testament a lasat Iisus Hristos apostolilor Sai cuvintele: Porunca noua va dau voua, ca sa va iubiti unul pe altul precum si Eu v-am iubit. Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ai Mei ucenici, daca veti avea dragoste intre voi (Ioan 13, 34). Mantuitorul a adus porunca cea noua a iubirii de-aproa pelui, a iubirii chiar si a vrajmasilor nostri. Iisus a lasat in lume Evanghelia iubirii de oameni si pana va fi aceasta lume nu se va ivi o invatatura mai minunata decat aceasta.

Cu aceasta Evanghelie a iubirii au cuprins apostolii toata lumea si aceasta iubire este si azi sufletul si duhul vietii crestine. Aceasta iubire era si in viata celor dintai crestini. Despre crestinii cei dintai Scripturile ne spun ca erau in legatura frateasca, intru frangerea painii si intru rugaciuni. i erau una sufletul si inima celor ce s-au botezat (Fapte 2, 42; 4, 32). Insa, durere, din ce au trecut vremea si veacurile, dragostea crestina s-a tot racit si a slabit. In vremile noastre parca s-a stins cu totul dragostea crestina. Se urasc astazi popoarele, se urasc fiii aceluiasi neam, se urasc chiar si cei din aceeasi casa. De ce s-a stins si se stinge tot mereu dragostea crestina intre oameni? Raspunsul cel mai bun il da Apostolul Ioan, cand zice: Cine nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, caci Dumnezeu este iubire (I Ioan 4, 8). Crestinii de azi nu cunosc cu adevarat pe Dumnezeu si pe Iisus Mantuitorul, de aceea lipseste dragostea crestina din viata lor. Dumnezeu este iubire, Dumnezeu si Jertfa Fiului Sau este izvorul iubirii; si, cand ai aflat cu adevarat acest izvor, ti se face si viata ta un izvor de iubire crestina. Cine zice ca iubeste pe Dumnezeu, dar uraste pe fratele sau, mincinos este (I Ioan 4, 20). Cei mai multi din crestini traiesc o astfel de viata mincinoasa. Traim un crestinism de forme goale, fara radacini si fara adancimi in Evanghelia lui Hristos si de aceea lipseste dragostea din mijlocul nostru. O iubire crestina, adevarata, vie si lucratoare o poti avea numai atunci cand ti-ai pus viata in lumina iubirii lui Dumnezeu, iar aceasta lumina o poti avea numai la poala Crucii Mantuitorului. Numai cazut si ingenuncheat la Crucea Mantuitorului poti castiga acea dragoste sfanta, care toate le sufera precum si Iisus le-a suferit, toate le rabda , cum si El le-a rabdat.

Dragostea crestina este o floare curata ce rasare numai intr-un pamant al inimilor ce s-a udat cu Sangele Jertfei de pe Golgota. Cine nu cunoaste Golgota, cine n a gustat cu adevarat din Jertfa cea mare a Golgotei nu poate avea o dragoste crestina adevarata. Ca pe o porunca noua a lasat Iisus in lume dragostea crestina, adica a lasat-o ca pe un lucru la care trebuia si la care trebuie o viata noua, o viata schimbata, o viata dospita de aluatul Evangheliei. Numai cand vor avea si vor trai oamenii o astfel de viata, se va vedea intre ei dragostea crestina. Apostolul Pavel zice, intr-un loc, despre noi ca suntem...