Timp de mai bine de patruzeci de ani, Oastea Domnului a fost marginalizata, persecutata si considerata de regimul necredintei, si nu numai de acesta, secta cea mai periculoasa, una din piedicile de necontestat in formarea constiintei comuniste a maselor, sau o primejdie pentru Biserica Neamului. Astazi, in climatul de libertate si democratie, Oastei Domnului i []Timp de mai bine de patruzeci de ani, Oastea Domnului a fost marginalizata, persecutata si considerata de regimul necredintei, si nu numai de acesta, secta cea mai periculoasa, una din piedicile de necontestat in formarea constiintei comuniste a maselor, sau o primejdie pentru Biserica Neamului. Astazi, in climatul de libertate si democratie, Oastei Domnului i se recunoaste dreptul la viata, fiind legalizata de catre Stat si Biserica-mama.

Totusi mai exista destui dintre aceia mireni sau clerici care, ramanand tributari unor complexe emotive negative formate in trecut, mai considera si azi aceasta Miscare autentic ortodoxa drept o secta, manifestand rezerve si suspiciuni fata de ea. Unii ii recunosc meritele pozitive dintre cele doua razboiaie mondiale in asanarea morala si spirituala a societatii noastre; dar, azi, cred dumnealor iese din actualitate. Programul ei misionar nu mai satisface pe omul modern, caci, vezi, Doamne, din nou ar trebui sa facem un salt, pentru a ne sincroniza cu viata culturala si spirituala a Occidentului si a celor de peste Ocean.

Urmand acest itinerar, unii neaga chiar legitimitatea numelui acestei Miscari, considerand ca Hristos n-a avut oaste , nici Sfintii Apostoli, nici urmasii lor Doar, de la botez, toti suntem ostasi. Nimic mai adevarat, dar iata replica intemeietorului pamantesc al Oastei Domnului: Ramas-au toti in tabara lui Hristos? Pastreaza toti si se lupta toti cu armele ce li s-au dat la botez? S-ar putea, oare, spune despre cei ce se-njunghie si se omoara pe la carciumi ca sunt niste bravi ostasi ai Domnului si au murit in frontul Lui? S-ar putea, oare, spune despre cei ce se tavalesc in toate patimile si faradelegile, iar de cele sufletesti nici nu vor sa auda, ca sunt niste ostasi ai Domnului? Da! Matricola botezatilor este plina de ostasi ai Domnului , dar viata si lumea sunt pline de dezertatori ai acestei ostiri (Ce este Oastea Domnului , Ed. a 6-a, pag. 220-221).

Atat Sf. Apostol Pavel (iar tu te lupta si sufera ca un bun ostas al lui Hristos II Tim. 2, 3), cat si Sfintii Parinti din primele veacuri sau de mai tarziu vad in toti acei ce s-au angajat efectiv in lupta impotriva pacatelor pe ostasii lui Hristos. Aceasta pentru ca viata noastra este o permanenta si inversunata lupta cu pacatul din noi, care, cum zice tot Apostolul Neamurilor, ne infasoara asa de lesne. i tocmai in aceasta lupta sta frumusetea si motivatia vietii noastre pe pamant.

Altii sunt de parere ca existenta Oastei Domnului in Biserica ar duce, treptat, la un soi de elitism si i-ar desparti pe credinciosi unii de altii. Aceasta este ca si cum ai spune ca Artileria, Infanteria, Aviatia etc. dezbina Armata Romana, faramitand-o. Atunci, ce motivatie ar mai avea existenta manastirilor si a atator asociatii existente in sanul Bisericii Ortodoxe, atat intre cele doua razboaie mondiale, cat si dupa 1990?Initiatorul Oastei a inceput cu trei mari fronturi de lupta: betia, sudalma si tabagismul. A dus o lupta neimpacata impotriva acestor vicii nimicitoare de trup si suflet.

In cartea Alcoolul duhul diavolului , sau in Sudalma , ori in diferite articole si istorioare,...