Inima şi viaţa omului sunt ca o cetate pe care umblă să o cuprindă doi cuceritori
Pentru mantuirea sufletului se da o lupta la care iau parte trei insi: Domnul Iisus, omul si diavolul. Soarta acestei batalii o hotaraste omul. De ce? Intaia data, pentru ca aceasta lupta se da pentru cucerirea lui. A doua oara, pentru ca omul e inzestrat de la Dumnezeu cu libertatea vointei. Inima omului si libertatea []Pentru mantuirea sufletului se da o lupta la care iau parte trei insi: Domnul Iisus, omul si diavolul. Soarta acestei batalii o hotaraste omul. De ce? Intaia data, pentru ca aceasta lupta se da pentru cucerirea lui. A doua oara, pentru ca omul e inzestrat de la Dumnezeu cu libertatea vointei.
Inima omului si libertatea vointei lui sunt ca o cetate pe care umbla sa o cucereasca doi asediatori: Domnul Iisus si diavolul. Insa aceasta cetate nu se poate cuceri cu forta. Domnul ar putea face acest lucru, dar nu vrea, caci in acest caz omul ar avea o mantuire silita. Diavolul ar vrea sa o cuprinda si cu forta, dar nu poate. De aceea, fiecare din cei doi asediatori umbla sa castige de partea sa vointa omului.
Pentru acest lucru fiecare isi are mijloacele si armele lui de lupta. Domnul Iisus le are pe cele bune, diavolul pe cele rele, asa cum se vede in cele doua imagini din paginile urmatoare.
Libertatea vointei omului e ca o cetate incuiata. In fata libertatii vointei omului Se opreste si Domnul si se opreste si diavolul.
Iata cu ce vrea Domnul sa cucereasca inima omuluiAtarna de vointa omului sa-si deschida cetatea inimii sale pentru Domnul Iisus sau pentru diavolul. Domnul Iisus ne cere alianta noastra, diavolul ne-o cere si...
Inima omului si libertatea vointei lui sunt ca o cetate pe care umbla sa o cucereasca doi asediatori: Domnul Iisus si diavolul. Insa aceasta cetate nu se poate cuceri cu forta. Domnul ar putea face acest lucru, dar nu vrea, caci in acest caz omul ar avea o mantuire silita. Diavolul ar vrea sa o cuprinda si cu forta, dar nu poate. De aceea, fiecare din cei doi asediatori umbla sa castige de partea sa vointa omului.
Pentru acest lucru fiecare isi are mijloacele si armele lui de lupta. Domnul Iisus le are pe cele bune, diavolul pe cele rele, asa cum se vede in cele doua imagini din paginile urmatoare.
Libertatea vointei omului e ca o cetate incuiata. In fata libertatii vointei omului Se opreste si Domnul si se opreste si diavolul.
Iata cu ce vrea Domnul sa cucereasca inima omuluiAtarna de vointa omului sa-si deschida cetatea inimii sale pentru Domnul Iisus sau pentru diavolul. Domnul Iisus ne cere alianta noastra, diavolul ne-o cere si...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului