Femeia cananeanca s-a apropiat de Ma ntuitorul Iisus Hristos s i a cerut un singur lucru: mila cereasca . Ea avea o fata bolnava s i, ca o mama cuprinsa de dragostea aceasta coples itoare s i de mila fat a de fata sa aflata i n suferint a , din pricina diavolului, s-a apro- piat de Ma ntuitorul Iisus Hristos, des i era stra ina de neam, considerata de []Femeia cananeanca s-a apropiat de Ma ntuitorul Iisus Hristos s i a cerut un singur lucru: mila cereasca . Ea avea o fata bolnava s i, ca o mama cuprinsa de dragostea aceasta coples itoare s i de mila fat a de fata sa aflata i n suferint a , din pricina diavolului, s-a apro- piat de Ma ntuitorul Iisus Hristos, des i era stra ina de neam, considerata de evrei necredincioasa , s i a strigat cu glas mare: Miluies te-ma , Doamne, Fiul lui David! Fiica mea este ra u chinuita de demon (Mt. 15, 22). Ce suferint a mai mare putea sa fie pe o fiint a care fa ra vina sa, nu din cauza pa catelor sale, era chinuita de diavolul?Femeia a fost cuprinsa de o credint a puternica , i nca t L-a ma rturisit pe Ma ntuitorul ca Mesia, numindu-L Fiul lui David . Alt ii strigau dupa El: Miluies te-ne, I nva t a torule! Sau I i spuneau: I nva t a torule bune s i a fost i ntrebat acela: De ce ma numes ti bun? Ca numai Unul singur Dumnezeu este bun. Ea a strigat de la i nceput: Fiul lui David, miluies te-ma !Cananeanca s-a rugat pentru fiica ei. N-a cerut nimic pentru sine, ci a cerut pentru altul. S i i-a fost pusa la i ncercare credint a s i i n continuare. Ucenicii I l rugau, zica nd: Slobozes te-o, ca striga i n urma noastra ! (Mt. 15, 23). Iar El le-a ra spuns: Nu sunt trimis deca t ca tre oile cele pierdute ale casei lui Israel (v. 24). Credint a puternica i n i mplinirea cererii sale a determinat pe aceasta mama sa se apropie mai mult de Hristos, i nchina ndu-se Lui s i zica nd: Doamne, ajuta -ma ! . Ruga ciunea sa a fost i nsot ita de cel mai sincer act de devot iune fat a de Hristos, i nchina ndu-se Lui.

S i atunci Ma ntuitorul i-a zis: Nu este bine sa iei pa inea copiilor s i s-o arunci ca inilor ! (v. 26). A pus-o la o i ncercare, la o smerenie deosebita . I-a ara tat ca , de fapt, cei din pa rt ile Tirului s i ale Sidonului erau cei care se depa rtasera de Dumnezeul adeva rat. Chiar daca neamul acestei femei a fost asema nat ca inilor, acelora care au deca zut din starea de fii, ea recunoas te cu smerenie, cu umilint a : Da, Doamne, dar s i ca inii ma na nca din fa ra miturile care cad de la masa sta pa nilor lor (Mt. 15, 27). Ma ntuitorul, va za nd ata ta credint a , exclama : O, femeie, mare este credint a ta; fie t ie dupa cum voies ti! (v. 28). S i adauga Sfa ntul Evanghelist Matei: S i s-a ta ma duit fiica ei din ceasul acela (v. 28).

Iata , iubit i credincios i, suntem chemat i s i noi la o ma rturisire sincera s i smerita a credint ei i n Fiul lui Dumnezeu, ruga ndu-ne unii pentru alt ii. Exista o preocupare care, pa na la un anumit moment, este benefica . O preocupare fat a de noi i ns ine. Dar ca nd atent ia se i ndreapta numai spre noi, egoismul nu ne lasa sa vedem s i i mprejurul nostru, pe cei ra nduit i de Dumnezeu ca sa tra iasca ala turi de noi.

Sfa nta Biserica ne i nvat a , i ntotdeauna, sa ne ruga m mai i nta i pentru bunurile spirituale, ves nice s i apoi pentru trebuint ele viet ii acesteia. Ne i ndeamna sa ne ruga m s i mai ales sa ne exprima m dragostea noastra fat a de semenul nostru, pentru ca spune Scriptura: Daca cineva zice: I l iubesc pe Dumnezeu!, dar pe fratele sa u i l ura s te, mincinos este. Pentru ca cel ce nu-s i iubes te fratele pe care-l vede, nu-L poate iubi pe Dumnezeu pe Care nu-L vede. S i aceasta porunca o avem de la El: Cel care-L iubes te pe Dumnezeu sa -l iubeasca s i pe fratele sa u. (1 Ioan 4, 20-21).

Suntem i ndemnat i asta zi sa privim cu multa atent ie s i cu multa dragoste spre cele mai apropiate fiint e pe care Dumnezeu ni le-a ra nduit i n viat a noastra , spre copiii nos tri. S i pentru ei, i nta i de toate, sa ne ruga m! Cel care se roaga sa -i dea Dumnezeu mult bine s i multa boga t ie lui, dar uita pe cei care sunt ala turi de el sau pe cei care trebuie sa se bucure de toata osteneala viet ii lui, acela gres es te mult i n fat a lui Dumnezeu.

Tra im asta zi vremuri deosebit de dificile din punct de vedere material, dar mai ales spiritual. Mereu, de ani de zile, ni se vorbes te de criza economica , de criza financiara . Este un artificiu pe care omul l-a creat, cu voie sau fa ra de voie, pentru ca sa ni se atraga atent ia spre o anumita direct ie. Dar uita m, de fapt, ca cel mai mare pericol, din care nu putem ies i deca t daca suntem cons tient i de el, este cel al crizei morale. Noi vedem ca sunt bunuri mult mai multe deca t au fost i nainte, dar suntem totdeauna nemult umit i. Am dori sa avem tot mai multe. Ne va da Dumnezeu, daca s tim sa fim mult umitori s i daca i ncerca m sa ne redresa m din criza morala .

Familia noastra este i n criza mare. Daca va spun ca printre cele mai multe acte pe care le semnez, i n fiecare zi, sau i n fiecare sa pta ma na ,...