Cand Duhul Sfant a venit peste apostoli, ei au vestit cu putere despre Iisus cel Rastignit si Inviat cu atata staruinta incat, in scurt timp, umplura Ierusalimul si lumea cu acest Nume. Ei au ridicat in fata ochilor multimii pe Hristos cel Viu, pe Iisus, Biruitorul mortii, vestind in El mantuirea de pacate. Urmarind Faptele []Cand Duhul Sfant a venit peste apostoli, ei au vestit cu putere despre Iisus cel Rastignit si Inviat cu atata staruinta incat, in scurt timp, umplura Ierusalimul si lumea cu acest Nume. Ei au ridicat in fata ochilor multimii pe Hristos cel Viu, pe Iisus, Biruitorul mortii, vestind in El mantuirea de pacate. Urmarind Faptele Apostolilor, peste tot se vede ace-lasi lucru: ucenicii au un singur program in lucrarea lor: pe Hristos. Da, fiindca Dumnezeu pe El L-a uns si L-a insemnat cu pecetea Lui. Iar Duhul a venit din cer tocmai pentru a-i face in stare pe apostoli sa poarte in valtoarea luptei Stea gul marturisirii acestui Nume. Dumnezeu a randuit ca sa avem totul deplin in El (vezi Col 2, 10).

El este singurul Nume dat oamenilor in care trebuie sa fim mantuiti (Fapte 4, 12). El a fost randuit de Dumnezeu Judecatorul celor vii si al celor morti. El a fost facut de Dumnezeu pentru noi intelepciune, neprihanire, sfintire si rascumparare (I Cor 1, 30).

In ziua Cincizecimii, cei trei mii au intrebat: Fratilor, ce sa facem? Au fost strapunsi la inima in urma predicii care infatisa pe Hristos si lucrarea Sa ispasitoare. Iar cand se deschide usa credintei pentru neamuri, prin intoarcerea lui Cornelie sutasul, aceasta usa a mantuirii se dovedeste a fi tot Iisus Hristos cel Rastignit. Este izbitor faptul ca, atunci cand Apostolul Petru rosteste cuvintele: Toti proorocii marturisesc despre El ca oricine crede in El capata, prin Numele Lui, iertarea pacatelor, Duhul Sfant S-a pogorat peste toti cei care ascultau Cuvantul (vezi Fapte 10, 43-44).

Este o pecetluire a unei lucrari, a lucrarii de mantuire a lui Dumnezeu, pe care El o incuviinteaza si o binecuvanteaza in chip vadit prin trimiterea Duhului Sfant. In epistolele apostolilor ca si in Apocalipsa, Jertfa Domnului Hristos stapaneste in chip desavarsit. i Duhul Sfant, Care a inspirat aceste scrieri, staruie mereu asupra desavarsitei ispasiri pe care credinciosii o au in sangele lui Hristos. El arata ca iertarea, mantuirea de pacate si pacea cu Dumnezeu s-au dat in dar si oricine le poate avea prin pocainta si credinta.

Vestirea Golgotei: semnul dupa care se cunoaste lucra-rea lui Dumnezeu.

Semnul dupa care se cunoaste ca o lucrare este de la Dumnezeu este Golgota. Cand intr-o lucrare, intr-o vestire, intr-o marturisire nu se vede clar si lamurit falfaind steagul Golgotei, acolo poate fi orice, numai lucrarea de mantuire a lui Dumnezeu nu.

Semnul Golgotei l-a avut si Lucrarea Oastei Domnului. Din valea de moarte a datinilor si obiceiurilor rele, a pacatelor si a mortii sufletesti, Duhul Sfant a ridicat o in treaga ostire de pacatosi mantuiti, pornind-o spre Canaan, spre Patria Cereasca. i ea a inaintat departe pe acest drum, prin incercari si grele lupte pe care le-a dus, le duce si le va mai duce inca. Dar cata vreme steagul Golgotei va falfai in fruntea ostirii copiilor lui Dumnezeu, nici o putere din lume nu va putea sa-i stea inainte.

Parintele Iosif Trifa, initiatorul si...