[] V-am spus totdeauna ca Sf. Scriptura nu este o carte de istorie. Este o carte care este salvatoare, e mantuitoare, e spre mantuirea noastra. Care-i sensul acestei omorari a lui Ioan Botezatorul? Care e sensul mantuitor pentru noi a ceea ce s-a intamplat? In primul rand, intelegem ca nu trebuie sa ne lasam dusi [][] V-am spus totdeauna ca Sf. Scriptura nu este o carte de istorie. Este o carte care este salvatoare, e mantuitoare, e spre mantuirea noastra. Care-i sensul acestei omorari a lui Ioan Botezatorul? Care e sensul mantuitor pentru noi a ceea ce s-a intamplat?In primul rand, intelegem ca nu trebuie sa ne lasam dusi de pasiunea pentru alcool. Alcoolul ne tulbura mintea, ne face sa vorbim lucruri necuviincioase, sa facem promisiuni exagerate sau chiar sa luam niste masuri care pot fi daunatoare aproapelui nostru si noua insine. Biserica interzice alcoolismul pentru ca el determina la crime, la desfranari si la multe pacate. Nu este vinul in sine interzis, pentru ca noi facem Sfanta Impartasanie cu vinul, cu vin care este in cuminecatura Sangele Mantuitorului, ci numai pasiunea noastra pentru alcool, numai subordonarea noastra, sau adictia noastra in alcool, care ne transforma in niste sclavi ai patimii alcoolice.

In al doilea rand, ca toate pacatele pe care le savarsim in viata noastra se razbuna intr-un fel: se razbuna in noi, se razbuna in urmasii nostri. Acest incest pe care Irod l-a facut cu sotia fratelui sau a sfarsit printr-o intamplare tragica, pentru ca, in primul rand, s-a taiat capul Sf. Ioan Botezatorul, care era profet si care nu trebuia sa fie omorat, si in al doilea rand, pentru ca cei care au cerut moartea lui si au savarsit-o, Salomeea a murit intr-un accident tragic, Irodiada a fost omorata, Irod a murit de o boala necrutatoare curand dupa aceea.

Bolile acestea pe care noi la obtinem, le capatam prin desfranari, se rasfrang asupra urmasilor nostri. Stiti foarte bine ca pe aceasta cale multe boli, adictiile noastre la alcool sau la droguri, copiii se nasc fara maini sau fara picioare, sunt consecinte ale pacatelor noastre. i aceste pacate, rasfrante in urmasi, sunt inca o pedeapsa pe capul nostru. De aceea, temperanta in toate imprejurarile este foarte buna. Respectul poruncilor divine din Decalog si din poruncile Bisericii este absolut necesar pentru a constitui o familie si o societate bazate pe drepturi si pe obligatii care tin de esenta divina.

Moartea Sf. Ioan a fost o drama pentru tot poporul evreu. Ea a lasat un loc gol in poporul evreu si o problema nesolutionata care a divizat dupa aceea crestinii in doua grupe. Crestinii care tineau de Iisus, adevaratii crestini si cei care tineau de Ioan care sugerau in mod gresit ca Ioan era adevaratul Mesia. Abia prin anii 60 d.

Hr., toti ucenicii lui Ioan au fost convinsi de Sf. Ap. Pavel sa abandoneze aceasta idee gresita si sa vina alaturi de urmasii lui Hristos, intarind astfel toata crestinatatea si unificand Biserica aceasta care urma doua cai paralele si aproape de neimpacat.

Vedem aici ca prin Ioan s-a prorocit venirea Mantuitorului, caci a spus ca in mijlocul poporului evreu se gaseste Mesia, pe Care evreii inca nu-L cunosc, si pe care el L-a botezat. Ioan este Prorocul care incheie sirul Proorocilor Vechiului Testament. Toti profetii Vechiului Testament sunt numiti Proroci in masura in care ei au prorocit despre Hristos. Toti au prorocit intr-un mod confuz, pentru ca Proorocul are o viziune in afara timpului si a spatiului. Adeseori, vorbind despre Iisus, care trebuia sa vina peste 500 de ani in...