Munca peste care se coboara darul si binecuvantarea cerului de sus In lumina Evangheliei, munca nu este o pedeapsa pentru pacat, ci, dimpotriva, este un mare ajutor contra pacatului. Munca este si ea un dar si ajutor de sfintenie si mantuire. Dar numai cu o conditie: sa aiba legatura cu Dumnezeu, cu cerul de [] Munca peste care se coboara darul si binecuvantarea cerului de susIn lumina Evangheliei, munca nu este o pedeapsa pentru pacat, ci, dimpotriva, este un mare ajutor contra pacatului.

Munca este si ea un dar si ajutor de sfintenie si mantuire. Dar numai cu o conditie: sa aiba legatura cu Dumnezeu, cu cerul de sus.

Legatura aceasta coboara spor si binecuvantare cereasca peste lucrul mainilor noastre. Legatura aceasta stropeste cu multumire si bucurie lucrul mainilor noastre. Legatura aceasta face si din munca noastra ajutor si aparare contra ispitelor si pacatelor. Legatura aceasta alunga lenea cea trupeasca si duhovniceasca din viata noastra.

Voi spune acum ceva despre sporul si binecuvantarea cereasca ce se pogoara peste munca celui credincios.

Cuvantul lui Dumnezeu din Biblie, ne arata lamurit ca munca omului este legata si conditionata de darul si binecuvantarea Domnului. Fara ele, munca omului este o pedeapsa si se iroseste in zadar.

Ce minunat a spus acest adevar psalmistul David in cuvintele: Ferice de oricine se teme de Domnul si umbla pe caile Lui! Caci atunci te bucuri de lucrul mainilor tale, esti fericit, si-ti merge bine (Psalm 128, 1-2). Asta e munca ce aduce multumirea, pacea si bucuria cea sufleteasca si trupeasca.

Fara binecuvantarea Domnului, vai de sporul omului. In mana Domnului este sporul omului, zice inteleptul Sirah (11, 5) . Este om care se osteneste si munceste si se sarguieste si cu atat mai mult se lipseste. Este om slab, fara de ajutor, lipsit de putere si impovarat de saracie. i ochii Domnului au cautat spre el si l-au ridicat pe el din smerenia lui (Sirah 11, 11-12).

Este acesta un adevar pe care si noi il putem vedea si observa. Celui credincios, oricat de sarac ar fi, Domnul ii umple mereu ulciorul, ca vaduvei din Sarepta Sidonului. Dar necredinciosul, oricat se zbate si oricat strange de mult, tot nu e multumit, tot nu e fericit, ba de multe ori ajunge chiar si lipsit. Caci preaiubitilor Lui, El le da painea ca prin somn (Psalm 12 7, 2), adica asta nu este a se intelege ca Dumnezeu da de-a gata painea unor lenesi care dorm, ci aici e a se intelege ca Dumnezeu binecuvanteaza cu spor munca celui drept si ii randuieste traiul vietii in chip minunat. Se implineste si aici Cuvintul Domnului ca n-am vazut pe cel drept lipsit si nici pe urmasii lui cersind paine (Psalm 36, 25). In schimb insa se pot vedea atatia bogati necredinciosi ajunsi sa traiasca in lipsa, ba chiar si sa cerseasca.

Toata noaptea ne-am trudit, si n-am prins nimic s-a plans Simon cand venise Iisus la ei pe lac (Luca 5, 5). Dar au prins multime de peste dupa ce au aruncat mrejile in numele Domnului. Asa e si cu munca ce are sau nu are binecuvantarea Domnului. O truda zadarnica e munca ce n-are binecuvantarea Domnului.

Se implinesc si aici cuvintele ap. Pavel: Eu am sadit, Apolo a udat, dar Dumnezeu a facut sa creasca: asa ca nici cel ce sadeste, nici cel ce uda nu sunt nimic, ci Dumnezeu care face sa creasca (1 Cor. 3, 6-8). Omul lucreaza si asuda, dar rezultatul e in mana Domnului.

Omul are spor si rod la munca atunci cand munca lui e legata cu Dumnezeu. i nu se cunoaste nimic de truda lui atunci cand munca lui e legata cu pacatul.

Ce mult se vede acest adevar mai ales in munca plugarului. Insusi Cuvantul lui Dumnezeu spune ca peste munca plugarului se coboara binecuvantarea sau urgia cerului, asa dupa cum el traieste in ascultare de Dumnezeu sau in neascultare de El.

Daca vei asculta de glasul Domnului Dumnezeului tau vei fi binecuvintat in cetate si la camp rodul pamantului tau, vacile si animalele tale vor fi binecuvantate dar de nu vei asculta de glasul Domnului Dumnezeului...