Evanghelia cu îndrăciții se petrece și azi.
Acum vom spune ca patimile cele rele sunt niste lanturi diavolesti pe care numai Iisus Mantuitorul le poate frange.
Vom spune ca Evanghelia cu indracitii se petrece si azi. Sunt si azi destui indraciti .
Oamenii cred foarte gresit ca cei indraciti ar fi cei care sufera de boala cea grea, numita epilepsie; fals! Dar aceasta boala de multe ori n-are de-a face nimic cu diavolul. E o boala numai trupeasca.
Indracitii cei adevarati sunt toti cei cuprinsi si stapaniti de patimi rele si urate. Patimile cele rele sunt tot atatea lanturi diavolesti.
Ce indracit infricosat este, spre pilda, betivul! Betivul zice Sf. Ioan Gura de Aur are de suferit aceleasi patimi ca si cel indracit.
El, de asemenea, se clatina in toate partile, tot asa cade la pamant, tot asa zgaieste ochii si spumega la gura. Cine traieste in betie a cazut sub tirania lui satan . Din calea betivilor trebuie sa fugi mai rau ca din calea indracitilor.
Tot asa sunt si celelalte patimi rele. Lanturi tot atat de grele poarta si ceilalti patimasi: desfranatii, zgarcitii, zavistuitorii etc.
Uitati-va, de pilda, la cel desfranat, cum il taraste satan, noptile, dupa el Uitati-va la cel zgarcit cum l-a legat satan si i-a tras pana si mancarea de la gura.
Evanghelia cu indracitii o putem vedea in toate partile. In toate partile zornaie lanturile diavolului. Diavolul, de meserie, este fierar. El face mereu lanturi de patimi cu care ii leaga pe oameni. i, lucru ciudat: fierul din care satan face lanturile il dau oamenii. De bunavoia sa se baga omul in aceste lanturi fioroase.
O, ce lucru grozav e un om legat in lanturile diavolestilor patimi! Un astfel de om si-a pierdut libertatea, si-a pierdut viata, si-a pierdut sufletul.
Dar aici vine Evanghelia cu vestea cea dulce si scumpa. Toti cei cuprinsi de duhul cel rau al patimilor rele toti cei legati si ferecati in diavolestile lanturi ale patimilor rele pot fi mantuiti. Mantuirea lor nu e pierduta.
Iar aceasta mantuire o da Iisus Mantuitorul. Toate evangheliile cu cei indraciti se intalnesc intr-un singur punct: cei indraciti s-au tamaduit cand S-a apropiat Mantuitorul de ei sau cand ei s-au apropiat de Mantuitorul. Este aceasta o veste scumpa si dulce care ne spune ca tot asa se pot tamadui si indracitii de azi, adica cei cuprinsi de patimi rele si urate. Patimile cele rele sunt lucrul diavolului. Iar Iisus Mantuitorul a venit in lume anume sa strice lucrul si puterea diavolului (cf. Mt 10). El a venit anume sa ne scape de sub puterea lui satan.
Patimile cele rele sunt niste lanturi diavolesti, iar Domnul Iisus a venit in lume anume sa rupa aceste lanturi. El singur poate frange aceste lanturi blestemate.
Despre combaterea patimilor rele se vorbeste mult si in multe feluri. Li se dau oamenilor sfaturi bune, li se tin conferinte. Se apeleaza la vointa oamenilor, se apeleaza la punga lor, la sanatatea lor, la foloasele sau pagubele lor materiale.
Dar toate aceste sfaturi nu prind nimic si n-ajuta nimic. Patimile si naravurile cele rele sunt lanturi diavolesti pe care numai Iisus Mantuitorul si Jertfa Lui cea Sfanta le poate frange.
Diavolul doarme linistit pe tot timpul cand li se vorbeste oamenilor despre patimile si naravurile cele rele. El se trezeste speriat numai cand aude vorbin-du-se despre Iisus si Golgota. El se cutremura numai cand Domnul intra in hotarele vietii noastre sau cand noi insine intram in hotarele Golgotei.
Iara si iara voi spune si aici...