Pregătirea pentru dumnezeiasca împreună-vorbire
Marturisirea smerita inaintea lui Hristos heronda, ce pregatire trebuie sa facem pentru rugaciune Asemanatoare cu cea pe care o facem pentru Dumnezeiasca Impartasire. Acolo avem Dumnezeiasca Partasie, aici dumnezeiasca impreuna-vorbire. Cand ne impartasim, Il primim inlauntrul nostru pe Hristos si vine dumnezeiescul Har. Prin rugaciune avem o continua comunicare cu Hristos si primim, in alt []Marturisirea smerita inaintea lui Hristosheronda, ce pregatire trebuie sa facem pentru rugaciuneAsemanatoare cu cea pe care o facem pentru Dumnezeiasca Impartasire. Acolo avem Dumnezeiasca Partasie, aici dumnezeiasca impreuna-vorbire. Cand ne impartasim, Il primim inlauntrul nostru pe Hristos si vine dumnezeiescul Har. Prin rugaciune avem o continua comunicare cu Hristos si primim, in alt chip, dumnezeiescul Har. Iar aceasta nu este putin lucru. Atunci ne impartasim cu Trupul si Sangele lui Hristos, acum comunicam cu Dumnezeu. Asadar, asa cum pentru Dumnezeiasca Impartasire se impune sa ne spovedim la duhovnic, tot astfel si pentru rugaciune, care este dumnezeiasca impreuna-vorbire, trebuie sa facem o smerita spovedanie inaintea lui Hristos. Sa spui: Hristoase al meu, sunt intr-un hal fara de hal, sunt asa, sunt pe dincolo Nu merita sa Te ocupi de mine, dar, Te rog, ajuta-ma! . In felul acesta vine dumnezeiescul Har si apoi incepe dumnezeiasca impreuna-vorbire.
Daca omul nu se pocaieste si nu se marturiseste cu smerenie inaintea lui Dumnezeu, ramane nepricopsit. Iar acest fapt devine zid care impiedica comunicarea lui cu Dumnezeu. Poarta ramane inchisa si sufletul nu afla odihna. In timp ce, daca va spune am gresit, Dumnezeul meu , se darama zidul sau, mai bine zis, Dumnezeu deschide usa si omul primeste harul dumnezeiestii impreuna-vorbiri.
Gheronda, am citit in Scara ca atunci cand vrem sa ne rugam trebuie sa ne imbracam cu imbracamintea care se potriveste sa o poarte cineva atunci cand va vrea sa se infatiseze inaintea...
Daca omul nu se pocaieste si nu se marturiseste cu smerenie inaintea lui Dumnezeu, ramane nepricopsit. Iar acest fapt devine zid care impiedica comunicarea lui cu Dumnezeu. Poarta ramane inchisa si sufletul nu afla odihna. In timp ce, daca va spune am gresit, Dumnezeul meu , se darama zidul sau, mai bine zis, Dumnezeu deschide usa si omul primeste harul dumnezeiestii impreuna-vorbiri.
Gheronda, am citit in Scara ca atunci cand vrem sa ne rugam trebuie sa ne imbracam cu imbracamintea care se potriveste sa o poarte cineva atunci cand va vrea sa se infatiseze inaintea...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului