O afirmatie, aparent nevinovata, se face in legatura cu Persoana lui Hristos, propovaduita de toate confesiunile crestine, cum ca ar fi aceeasi, fara deosebire. Pe baza acestei nedeosebiri au loc intrunirile ecumenice, conferintele interconfesionale si toate celelalte colaborari fratesti in cautarea unitatii. Nu de putine ori se accepta colaborarea cu privire la incredintarile comune si []O afirmatie, aparent nevinovata, se face in legatura cu Persoana lui Hristos, propovaduita de toate confesiunile crestine, cum ca ar fi aceeasi, fara deosebire. Pe baza acestei nedeosebiri au loc intrunirile ecumenice, conferintele interconfesionale si toate celelalte colaborari fratesti in cautarea unitatii.

Nu de putine ori se accepta colaborarea cu privire la incredintarile comune si se discuta sau se predica numai despre lucrurile la care s-a ajuns de aceeasi incredintare, bineinteles, cel mai comun subiect fiind Persoana lui Hristos, despre care se zice ca este aceeasi, mai la toate denominatiunile crestine.

Fiecare confesiune crestina isi publica invatatura de credinta prin diferite carti si reviste, de multe ori fara sa intre in amanunte, ci doar vorbind despre Hristos, mantuire etc. Multi neavizati, constatand ca nu sunt abateri de la ceea ce socotesc ei a fi credinta adevarata, folosesc astfel de catehisme spre cunoasterea lui Hristos. Nu in putine case de ale crestinilor ortodocsi gasesti in aceste vremuri din urma carti ale unor astfel de crestini, pastrate cu mare evlavie ca pe niste moaste de care n-ai voie sa te atingi cu desconsiderare. Ei bine, tocmai acestora dorim sa le tragem un semnal de alarma.

Ceea ce vrem sa spunem tuturor este ca Hristos, Dumnezeul nostru, e Fiul lui Dumnezeu, Unul-Nascut, Care din Tatal S-a nascut mai inainte de toti vecii. El este Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat si S-a pogorat din ceruri pentru a noastra mantuire dupa cum marturiseste Crezul Bisericii noastre si S-a intrupat de la Duhul Sfant si din Sfanta Fecioara Maria, facandu-Se om. Hristosul Bisericii Ortodoxe, Care este si al Oastei Domnului, ea fiind o fiica a ei, este deci Fiul Unic al Tatalui si unic al Mamei Sale. Maica Domnului Iisus Hristos, Dumnezeul nostru, este mai cinstita decat heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat serafimii, pentru ca a fost aleasa spre a Se intrupa in pantecele ei Fiul lui Dumnezeu si a Se naste din ea, nestricandu-i pecetile fecioriei. Asadar, Hristos, Dumnezeul nostru, are o Maica. Aceasta Maica a ramas fecioara dupa nastere si este supracinstita ca Pururea Fecioara. De aici rezulta ca Hristos, Dumnezeul nostru, n-a mai avut frati dupa trup, desi Sfintele Scripturi amintesc despre fratii Domnului. Dar acest lucru de mult este lamurit de catre toti cunoscatorii limbilor biblice, in consens fiind ca aici este vorba despre verisori ai lui Iisus.

Ajuns la Sfintele Patimi, Hristos, Dumnezeul nostru, S-a adus Jertfa de bunavoie pe Cruce, facand-o pe aceasta vita care poarta Strugurele cel copt ce da vinul cel tainic si omorare a stapanitorilor iadului. Crucea devine scara pana la cer, pe care se suie toti credinciosii, ca sa locuiasca impreuna cu cetele ingerilor (Acatistul Sfintei Cruci).

Rezumandu-ne, deocamdata, la aceste doua marturii de identificare a lui Hristos, Dumnezeul nostru, pe Care trebuie sa-L cunoastem si sa crestem in El pana la statura barbatului desavarsit, ne indreptam spre identificarea celuilalt Hristos pe care-l propovaduiesc confesiunile crestine din afara...