S-a intamplat in 20 noiembrie 1872, 20 noiembrie/2 decembrie: S-a nascut pictorul Gheorghe Petrascu; membru titular al Academiei Romane din 1936 (m. 1949) Gheorghe Petrascu arata de tanar inclinatii artistice, facand primele studii la Academia de Belle-Arte din Bucuresti. La recomandarea lui Nicolae Grigorescu, primeste o bursa pentru a se perfectiona in strainatate. Dupa un []The post S-a intamplat in 20 noiembrie 1872, 20 noiembrie/2 decembrie appeared first on Jurnal Spiritual.

S-a intamplat in 20 noiembrie 1872, 20 noiembrie/2 decembrie was first posted on noiembrie 20, 2020 at 3:49 am. 2020 Jurnal Spiritual. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.comS-a intamplat in 20 noiembrie 1872, 20 noiembrie/2 decembrie: S-a nascut pictorul Gheorghe Petrascu; membru titular al Academiei Romane din 1936 (m. 1949) Gheorghe Petrascu arata de tanar inclinatii artistice, facand primele studii la Academia de Belle-Arte din Bucuresti. La recomandarea lui Nicolae Grigorescu, primeste o bursa pentru a se perfectiona in strainatate. Dupa un scurt timp petrecut la M nchen, pleaca la Paris, unde se inscrie la Academia Julian si lucreaza in atelierul lui Bouguereau (1899-1902). De la prima sa expozitie personala la Ateneul Roman (1900), este remarcat de scriitorii Barbu Delavrancea si Alexandru Vlahuta, care ii cumpara cate o lucrare.

Cu o pasiune nestavilita, picteaza peisaje, atat in tara (Sinaia, Targu Ocna, Campulung-Muscel), cat si in Franta (Vitr , Saint-Malo), Spania (Podul San Martin din Toledo) si mai ales in Italia (Venetia, Chioggia,Napoli). In peisajele sale, lumina nu sterge contururile ca la impresionisti, dimpotriva, arhitecturile rectilinii se impun printr-o impresie de soliditate.

Din acest punct de vedere, peisajele venetiene demonstreaza cel mai bine anticonformismul lui Petrascu.

Artistul rezista interpretarilor traditionale, in care peisajul orasului pe laguna nu era decat un pretext pentru a analiza interferenta vibratiilor luminoase, in eterna schimbare pe apa, pe zidurile colorate si in aerul pur.

Pentru Petrascu, Venetia poseda o noblete dramatica, o maretie tragica si fastuoasa, cu straluciri de vechi relicve, ce evoca istoria vechilor palate, cu poezia lor grava si fascinanta . Intr-o dezlantuire a tonurilor dure, Petrascu realizeaza o massa de culori tumultuoase, printr-o juxtapunere insolita a rosului stins, cu tonalitati de albastru, cenusiu si brun. Aceasta...