S-a întâmplat în 17 iunie 1925
S-a intamplat in 17 iunie 1925 was first posted on iunie 17, 2021 at 6:08 am. 2020 Jurnal Spiritual. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.comS-a intamplat in 17 iunie 1925: A murit inginerul Anghel Saligny. Anghel Saligny, inginer constructor, este considerat unul dintre pionierii tehnicii mondiale in proiectarea si constructia podurilor si silozurilor cu structura metalica, respectiv de beton armat. Este, totodata, unul dintre intemeietorii ingineriei romanesti.
S-a nascut in 19 aprilie 1854, in comuna erbanesti, judetul Galati. A avut un frate cu un an mai mare, Alfons Oscar I. Saligny (1853-1903), care a devenit un chimist cunoscut, membru corespondent al Academiei Romane, si o sora, Sofia Saligny, impreuna cu care a facut clasele superioare de liceu la Potsdam. A urmat primele clase de scoala la pensionul de copii din Focsani, infiintat de tatal sau, Alfred Saligny, pedagog de origine franceza din Alsacia, stabilit in Romania, apoi a urmat studiile secundare, la gimnaziul din Focsani, Colegiul National Unirea, din aceeasi localitate, si ulterior, liceul in Germania, la Potsdam. Fiind initial atras de astronomie, a frecventat cursurile Universitatii din Berlin, avandu-l ca profesor pe celebrul fizician Hermann von Helmholtz (1821-1894). In perioada 1870-1874, a urmat cursuri la coala Tehnica Superioara din Charlottenburg. A lucrat, sub conducerea profesorului G. Mehrtens, la constructia caii ferate Cottbus-Frankfurt pe Oder si, sub conducerea lui Gh. Duca (in perioada 1877-1879), la constructia caii ferate Ploiesti-Predeal. A proiectat liniile ferate Adjud-Targu Ocna, realizand primele poduri combinate-sosea si cale ferata din Romania (1881-1882). Pe baza unor inventii proprii, Anghel Saligny a construit, in premiera mondiala, silozurile din beton armat de la Braila (1888) si Galati (1889). Silozurile proiectate si executate, sub directa indrumare a lui Anghel Saligny, puteau cuprinde peste 25 000 tone cereale (aveau 30 m x 120 m la baza si peste 18 m inaltime). Peretii celulelor hexagonale ale silozurilor au fost realizati, tot in premiera mondiala, din piese fabricate la sol, sub forma de placi. In perioada 1884-1901, in calitate de sef al Serviciului docuri, si din 1877, ca sef al Serviciului lucrarilor noi din Directia Generala a Cailor Ferate Romane, s-a ocupat de inlocuirea podurilor de lemn cu poduri metalice, cu console fara culee, pe linia ferata Filiasi-Targu Jiu (1886). Lucrarea sa cea mai importanta este proiectarea in 1888 si constructia intre 1890-1895 a podului peste Dunare...