C ci Legea a fost dat prin Moise, dar harul si Adev rul au venit prin Iisus Hristos. Cat este de la materie pan la spirit, de la liter pan la Duh, de la obligatie pan la iubire fierbinte, de la datoriile firesti pan la roadele duhovnicesti, atata este de la Lege pan la Har. []C ci Legea a fost dat prin Moise, dar harul si Adev rul au venit prin Iisus Hristos.

Cat este de la materie pan la spirit, de la liter pan la Duh, de la obligatie pan la iubire fierbinte, de la datoriile firesti pan la roadele duhovnicesti, atata este de la Lege pan la Har. Cea mai des varsit lege nu-l poate face pe cineva s plang cu un p c tos, si pentru el.

Cea mai frumoas lege nu-l poate face pe cineva in stare s -si dea de bun voie viata pentru de-aproapele s u.

Nici m car s -l ierte si s -i acopere din toat inima, cu intelegere si cu bun tate, un p cat al acestuia.

Nici s -i ing duiasc cu r bdare si blandete pe semeni, g sind mil si alinare pentru zbuciumul si sl biciunile lor.

Nici nu poate face pe cineva ca din inaltul indemn al propriei constiinte, s trudeasc jertfindu-se spre a face totul mai frumos, mai bun, mai mult, mai curat, decat se cere si decat se poate!Dar cat de usor, de natural, de fericit si neobosit le face toate acestea harul!Cat de minunat si de fericit oboseste, d ruieste, ajut , mangaie, rabd , iart , munceste si sufer harul in toate acestea, f r s -i fie prea greu. Sau prea mult. De aceea pentru cei care sunt st paniti de har, nu exist lege, nici nu poate s existe lege, si nici nu-i nevoie de ea. Ei fac mult mai mult de voie, decat i-ar putea obliga orice porunc omeneasc . Mai mult decat i se poate pretinde unei puteri omenesti.

De lege este nevoie acolo unde nu s-a ajuns inc la har sau unde harul s-a pierdut.

De obligatie este nevoie numai acolo unde nu exist simtul datoriei din constiint .

De amintirea datoriei cerute, este nevoie numai acolo unde dragostea p rt siei fr testi este uitat , p r sit , dispretuit si c lcat .

C ci dac sufletul nu lupt s fac cu bucurie ceea ce este spre folosul s u si spre bucuria comunit tii sale, atunci el trebuie s fie obligat a nu face ceea ce este spre r ul altora si spre stirbirea adev rului.

Iar dac nici asa nu vrea, ci continu s fac ceea ce este spre r ul si paguba Domnului, el trebuie s fie impiedicat s fac acest r u, rupand-o cu el si izolindu-l cu totii. La aceast lupt impotriva r ului, fiecare suntem datori s ajut m, pan la scoaterea r ului din mijlocul Bisericii (Matei 5, 29-30; 18, 7-9; 1 Cor. 5, 11; 2 Tes. 3, 6 i 14; 2 Ioan 10). Harul este plin de bun tate, de mil , de ing duint si de iubire pentru sufletele oamenilor, dar este si trebuie s fie, tot atit de necrut tor cu p catul si cu neascultarea ca si Cuvantul. Pentru c harul si Cuvantul...